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J-GLOBAL ID:200901004225923403   Update date: Aug. 01, 2024

NAGAMATSU Masayasu

ナガマツ マサヤス | NAGAMATSU Masayasu
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Science education ,  Information theory
Research keywords  (2): 教科教育 情報教育 計算機シミュレーション ,  Curriculum Studies Educational Engineering Computer simulations
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2022 - 2025 Development of Model-Based Development Type Teaching Materials for Integrated Understanding of Cyber Space and Physical Space
  • 2021 - 2024 Development of STREAM learning material and its evaluation
  • 2020 - 2023 小学生から大人まで活用可能な技術リテラシーSTEM教育教材「オリジナルてんびん」
  • 2004 - 2004 技術・情報教育における教育実習生を対象とした実践的能力の分類
  • 2004 - 2004 Taxonomy of practical skills for pre-service teachers of technology and information
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Papers (35):
  • Hiroyuki Y. Suzuki, Kazuo Kawada, Masayasu Nagamatsu. Making High Precision Single Balance in Active Learning Seminar for Hiroshima Univ. Monozukuri Junior Doctor Special Educational Program. Proceedings of International Conference on Artificial Life and Robotics. 2023. 566-570
  • Hiroyuki Y. Suzuki, Masayasu Nagamatsu, Kazuo Kawada. Capstone Class of “Mechatronics Innovation Project” as STEM Educational Curriculum for Teacher Training Course. Proceedings of International Conference on Artificial Life and Robotics. 2023. 571-574
  • Hiroyuki Y. Suzuki, Kazuo Kawada, Masayasu Nagamatsu. Mini windmill generator kit for homework for hiroshima univ. Monozukuri junior doctor special educational program. Proceedings of International Conference on Artificial Life and Robotics. 2021. 2021. 77-80
  • Masayasu Nagamatsu, Kazuo Kawada, Toru Yamamoto, Yasuo Yamane. Construction of a skill evaluation model and consideration on learning processes. IEEJ Transactions on Electronics, Information and Systems. 2015. 135. 1. 66-72
  • Yoshimi Monden, Masayasu Su, Satoru Okamoto. Algebraic lattice realization of passive transmission line systems. European Signal Processing Conference. 2015
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MISC (15):
  • 安井 徹人, 長松 正康, 川田 和男. プログラミングスキル獲得における課題の複雑さの影響-Influence of Task Complexity on Programming Skill Acquisition-制御研究会 制御教育・工学教育の方法および評価および協同研究委員会の総括. 電気学会研究会資料. CT / 制御研究会 [編]. 2015. 2015. 138-143. 5-7
  • 長松 正康, 川田 和男, 山本 透. 進化計算を用いた習熟度モデルのパラメータ推定-Parameter Estimation of Skill Evaluation Model using Evolutionary Computation-制御研究会 データに基づく制御系の性能評価および制御一般. 電気学会研究会資料. CT / 制御研究会 [編]. 2015. 2015. 85-94. 29-32
  • 長松 正康, 川田 和男, 山本 透. 遺伝的アルゴリズムを用いた学習者の個別習熟度モデルのパラメータ推定に関する考察-A Consideration for Parameter Estimation of Individual Skill Evaluation Model using Evolutionary Computation-制御研究会 制御工学・制御技術教育の方法・評価,および制御一般. 電気学会研究会資料. CT / 制御研究会 [編]. 2014. 2014. 66-75. 27-29
  • 嶋本 雅宏, 川田 和男, 長松 正康. 中学校技術科における計測・制御の教材開発-The Development of Teaching Materials for Measurement and Control on Technology Education in Junior High School-制御研究会 制御工学・制御技術教育の方法および評価. 電気学会研究会資料. CT / 制御研究会 [編]. 2014. 2014. 13-25. 41-43
  • 長松 正康, 川田 和男, 山本 透. 制御工学的アプローチに基づくスキルの習熟度モデルの構築-Construction of a Skill Evaluation Model based on Control Engineering Approach-制御研究会 制御工学・制御技術教育の方法および評価. 電気学会研究会資料. CT / 制御研究会 [編]. 2014. 2014. 13-25. 35-38
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Books (1):
  • 教職必携ハンドブック
    教育開発研究所 2003
Education (2):
  • - 1989 Naruto University of Education
  • - 1989 Naruto University of Education Graduate School, Division of School Education
Professional career (2):
  • 教育学修士 (鳴門教育大学)
  • 博士(工学) (広島大学)
Work history (5):
  • 2016/04 - 現在 Hiroshima University
  • 1995 - 2004 Naruto University of Education
  • 2004 - - 広島大学助教授
  • 1991 - 1995 Shimane University
  • 1989 - 1991 Naruto University of Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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