Rchr
J-GLOBAL ID:200901004912063430   Update date: Aug. 31, 2022

Shirakashi Sanshiro

シラカシ サンシロウ | Shirakashi Sanshiro
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://www.koshien.ac.jp/staff/%7Esikakasi/index.html
Research field  (1): Social psychology
Research keywords  (4): 組織行動 ,  社会心理学 ,  Organizational Behavior ,  Social Psychology
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 1964 - リーダーシップ
  • リーダーシップ効果性
  • Leadership
MISC (23):
  • 第24回国際応用心理学会大会に参加して. 甲子園大学紀要(人間文化学部編). 1999. 3(C). 67-78
  • 日本における組織心理学の方向と展望. 甲子園大学紀要(人間文化学部編). 1999. 3(C). 1-21
  • 白樫 三四郎. 展望:認知的資源理論を巡る論争. 産業.組織心理学研究. 1999. 12. 2. 111-120
  • Report of the 24th International Congress of Applied Psychology. Bulletin of koshien University (College of Humanities). 1999. 3(C). 67-78
  • Review of the controversies concerning the cognitire resource theory. Japanese Association of Industrial and Organizational Psychology Journal. 1999. 12. 2. 111-120
more...
Books (29):
  • グループ・ダイナミックス、場の理論、レヴィン,K、PM理論
    新版現代学学校教育大事典 2002
  • Group dynamics,fieldtheory,Lewin,K,PM theozy
    Encyclopedion of Moderm School Education(Gyosei,Tokyo) 2002
  • リーダーシップ
    性格と対人関係(シリーズ、人間と性格第3巻、詑間武俊他編、ブレーン出版) 2000
  • Leadership
    Personality and interpersonal behavior. 2000
  • リーダーシップの統合理論(M.M.チェマーズ著、白樫三四郎訳編)
    北大路書房 1999
more...
Education (4):
  • - 1965 Kyushu University
  • - 1965 Kyushu University Graduate School, Division of Education
  • - 1960 Kyushu University School of Education
  • - 1960 Kyushu University Faculty of Education
Professional career (2):
  • (BLANK)
  • (BLANK)
Committee career (4):
  • 1996 - 1999 組織学会 常任理事,学会賞選考委員
  • 1995 - 産業・組織心理学会 常任理事
  • 1990 - 1993 日本教育心理学会 機関誌「教育心理学研究」編集委員
  • 1990 - 1993 日本社会心理学会 機関誌「社会心理学研究」編集委員
Awards (1):
  • 1986 - (社団法人)日本経営協会経営科学研究奨励金
Association Membership(s) (7):
日本経営学会 ,  日本教育心理学会 ,  組織学会 ,  日本グループ・ダイナミックス学会 ,  産業・組織心理学会 ,  日本社会心理学会 ,  日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page