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J-GLOBAL ID:200901005434305632   Update date: Feb. 09, 2023

Koshikawa Kazue

コシカワ カズエ | Koshikawa Kazue
Affiliation and department:
Job title: Lecturer
Other affiliations (1):
Research keywords  (4): インクルーシブ保育 ,  特別支援教育コーディネーター ,  psychology ,  developmental disabilities
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2018 - 2021 発達障害の幼少期評価と早期介入のための遺伝子エピゲノム指標の確立
  • 2014 - 2018 特別支援教育コーディネーターの専門性を高める相互循環カンファレンスシステムの開発
  • 2013 - 2017 こどもの事故の発生要因の解析と予防-地域、年齢、疾患特性の解析-
  • 2005 - 2009 連鎖的参画による子育てのまちづくりに関する開発的研究-個人完結型から社会開放型への子育て観の転換をめざして-
  • 1994 - The Development of Symbolic Play in Down Syndrome children
Papers (33):
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MISC (2):
  • 南木 正史, 腰川 一惠. 重度・重複障害児に対する教師のコミュニケーション指導に関する検討 : 教師へのインタビューによる実態把握と指導行動の分析. 児童学研究 : 聖徳大学児童学研究紀要. 2013. 15. 57-66
  • 腰川 一惠. 地域支援システムにおける乳幼児健診とフォローアップ体制 (特集 発達診断・相談とフォローシステム). 発達障害支援システム学研究. 2003. 3. 1. 39-44
Books (14):
  • 発達障害の子をサポートする 学習動作生活動作実例集
    池田書店 2017
  • 発達障害の子をサポートする ソーシャルスキルトレーニング実例集
    池田書店 2017 ISBN:4262154890
  • 教材学概論
    図書文化 2016
  • 発達障害の子をサポートする学習・生活支援実例集 小学校
    池田書店 2016
  • 発達障害の子をサポートする気になる子の保育実例集
    池田書店 2015
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Lectures and oral presentations  (61):
  • 小学校通常学級の個別の指導計画における記述内容の検討
    (日本特殊教育学会第56回大会 2018)
  • 「気になる子ども」の保護者と保育者との関係性構築に関する研究 -巡回相談や他の保育者が影響するプロセス-
    (日本発達障害学会第52回大会 2018)
  • 特別支援教育コーディネーターの実践における成果と課題の検討-自由記述の頻出単語を手がかりとして-
    (日本教育心理学会第58回大会 2017)
  • 小学校通常学級の授業内における合理的配慮の実践と課題
    (日本特殊教育学会第55回大会 2017)
  • 重度自閉症スペクトラム障害を同胞にもつきょうだいに対する 母親の心理的プロセスに関する研究 -誕生から成人まで包括した質的研究-
    (日本発達障害学会第52回大会 2017)
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Education (1):
  • - 2003 University of Tsukuba
Professional career (1):
  • 博士(教育学) (筑波大学)
Work history (6):
  • 2018/04 - 現在 Seitoku University
  • 2017/04 - 2018/03 Seitoku University Faculty of Child Studies
  • 2011/04 - 2017/03 Seitoku University Faculty of Child Studies
  • 2005/04 - 2011/03 Seitoku University Faculty of Humanities
  • 2004/04 - 2005/03 University of Tsukuba
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Committee career (4):
  • 2016/06 - 現在 松戸市教育支援委員会 教育支援委員
  • 2016/04 - 現在 日本教材学会 編集委員
  • 2013/01 - 現在 日本発達障害学会 評議員
  • 2008/02 - 2010/03 千葉県本埜村・印旛村教育委員会 特別支援教育専門家委員
Association Membership(s) (10):
JAPAN SOCIETY OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF ASSESSMENT ON THE K-ABC ,  THE JAPANESE ASSOCIATION FOR THE STUDY OF SUPPORT SYSTEM FOR DEVELOPMENTAL DISABILITIES ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF TEACHING AND LEARNING MATERIALS ,  THE JAPANESE SOCIETY OF CHILD HEALTH ,  JAPAN SOCIETY OF RESEARCH ON EARLY CHILDHOOD CARE AND EDUCATION ,  JAPAN ACADEMY OF LEARNING DISABILITIES ,  THE JAPANESE ASSOCIATION FOR THE STUDY OF DEVELOPMENTAL DISABILITIES ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF SPECIAL EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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