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J-GLOBAL ID:200901006265124670   Update date: Jun. 24, 2024

Tsuji Yoshihito

ツジ ヨシヒト | Tsuji Yoshihito
Affiliation and department:
Research field  (2): Educational technology ,  Educational psychology
Research keywords  (5): コミュニケーション ,  医療対話 ,  教育場面 ,  説明活動 ,  口頭説明
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2018 - 2022 Effects of peer tutor training on tutoring strategies
  • 2013 - 2015 発達障害のある子どもの日本版WISC-IVの妥当性と臨床適用に関する研究(代表者:岡田智 北海道大学)
  • 2009 - 2011 An exploration of instructor's cognitive information processing model : How can we build appropriate explanation for learners?
  • 2006 - 2009 An Integrated Study on E-Learning that enables Participatory and Collaborative Workshop
  • 2002 - 2004 FUNDAMENTAL STUDY ON THE METHOD OF INSTRUCTION OF TECHNICAL COMMUNICATION SKILL
Papers (66):
  • 辻義人. 口頭説明受け手意識尺度の妥当性検証-説明の受け手に関する意識とコミュニケーション能力の関連-. 情報処理学会第85回全国大会(7H-06). 2023
  • Yoshihito Tsuji. A Study of the Constructs of the Perceptions of Face-to-Face Explanations Audience Awareness ScaleAn Examination of the Constructs of the Perception of the Receiver of Face-to-Face Explanation Scale: Aspects of Consideration for the Audience. 2020. 18-19
  • Yoshihito Tsuji. An Examination of the Constructs of the Face-to-Face Explanation Audience Awareness Scale. 2020
  • Yoshihito Tsuji. A Study of Medical Explanation Considering Patients' Emotional Aspects: Using Personal Attitude Construct Analysis. 2019. 1-B-02
  • Yoshihito Tsuji. A Study of the Effectiveness of Note-taking Using ICT Devices: A Comparison Based on the Media, PC Usage Habits, and Learning Tasks. 2019
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MISC (1):
  • Manabu KISHI, Yoshihito TSUJI, Kanako MOMIYAMA. Development and Validation of a Scale for Audience Awareness in Writing Composition. Bulletin of Tokyo Gakugei University. Educational sciences. 2014. 65. 1. 109-117
Books (5):
  • Excelによるアンケート調査の第一歩
    2014
  • 大学におけるキャリア教育の実践-10年支援プログラムの到達点と課題-(小樽商科大学地域研究会編), 第9章1節 キャリア教育の目標と効果測定,アンケート分析(全章)
    ナカニシヤ出版 2010
  • 文書表現技術ガイドブック(テクニカルコミュニケーター協会 監修・岸学 編)
    共立出版 2008
  • 説明の心理学 説明社会への理論・実践的アプローチ
    ナカニシヤ出版 2007
  • 心理学I・その理論と方法 自分を知り他者を知るために(河野義章編著)「第3章 学びの世界」
Lectures and oral presentations  (5):
  • 心の動きの調べ方-心理学入門-
    (公立はこだて未来大学 市民公開講座 2021)
  • The Relevance of Active Learning to Education 2030
    (2019)
  • Japan-Russia International Exchange Seminar "Hokkaido Tourism and Japanese Language Course"
    (2018)
  • Guidelines for questionnaire design based on the perspective of analytical methods
    (2016)
  • How to give a presentation that motivates the audience
    (2015)
Education (3):
  • 2003 - 2007 Tohoku University Graduate School of Information Sciences
  • 2001 - 2003 Tokyo Gakugei University Graduate School of Education
  • 1997 - 2001 Tokyo Gakugei University Faculty of Education
Professional career (2):
  • 教育学修士 (東京学芸大学)
  • 博士(情報科学) (東北大学)
Work history (6):
  • 2021/11 - 現在 Hakodate Junior College
  • 2017/04 - 現在 Future University-Hakodate Center for Meta-Learning Associate professor
  • 2016/04 - 2017/03 Otaru University of Commerce Center for Glocal Strategy
  • 2015/04 - 2017/03 Hokkaido University Faculty of Education Part-time lecturer
  • 2007/04 - 2016/03 Otaru University of Commerce
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Committee career (9):
  • 2021/04 - 2022/03 北海道FD・SD協議会 北海道FD・SD協議会運営委員
  • 2021/04 - 2022/03 北海道大学高等教育推進機構高等教育研修センター 高等教育推進機構高等教育研修センター共同利用運営委員会
  • 2021/03 - 2021/04 日本教育工学会 査読委員
  • 2020/04 - 2021/03 日本心理学会 査読委員
  • 2020/04 - 2021/03 日本教育工学会 査読委員
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Awards (1):
  • 2020/03 - Information Processing Society of Japan IPSJ Yamashita SIG Research Award A Study of Background Factors Related to Text-understandability in Terms of Audience Awareness Scale
Association Membership(s) (7):
Information Processing Society of Japan ,  THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION ,  Community for Innovation of Education and learning through Computers and communication networks ,  The Japanese Society of Cognitive Psychology ,  Japanese Society for Information and Systems in Education ,  Japan Society for Educational Technology ,  Japanese Association of Educational Psychology
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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