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J-GLOBAL ID:200901006340688232   Update date: Jan. 31, 2024

Hisata Nobuyuki

ヒサタ ノブユキ | Hisata Nobuyuki
Homepage URL  (2): https://mon.psychoreha.org/http://www.edu.gunma-u.ac.jp/~hisata/hisaidx.html
Research field  (1): Special needs education
Research keywords  (2): 障害児心理学 ,  Psychology for Special support education
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2005 - 2013 障害児の国際生活機能分類(ICF)を基礎とした支援計画と動作法
  • 2005 - 2013 Individual support plan through ICF(International Classification of Functioning, Disability and Health) and Dohsa-hou(action training). Dohsa-hou(action training)
  • 1992 - 1994 Developmental Research of Keyboard and Mouse Emulators : Make posible Computer Accessibility for Children with Physically Handicapped.
  • 1992 - 1993 重症心身障害児における「行動リズム」の研究-身体を揺らす行動への接近と教育的展開-
  • 1986 - 1987 Educational research o n the life history of physically weak children with profound and multiple handicap
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MISC (37):
  • Nobuyuki Hisata, Yoji Kanehara, Masayoshi Kaji, Keiko Kakuta, Michihito Aoki. Diversity of Selective Mutism: Clinical Care and Education for Person with Selective Mutism. Anxiety Disorder Research. 2016. 8. 1. 31-45
  • Association of Selective Mutism in Japan (selective mutism). 2015. 26. 3. 210-213
  • 久田 信行. 盲唖学校の成立と山尾庸三(補遺). 群馬大学教育実践研究. 2014. 31. 117-126
  • Nobuyuki Hisata, Tsugumichi Fujita, Junya Takagi, Kenji Okuda, Keiko Kakuta. A Proposal to Adopt “Bamen Kanmoku” Rather than “Sentakusei Kanmoku” as the Japanese Translation of “Selective Mutism”. Anxiety Disord Res. 2014. 6. 1. 4-6
  • 久田信行. 特別支援教育の進展と発達障害児に対する支援. 特別支援教育研究. 2013. 669号. 2-6
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Books (19):
  • 知っておきたい! 教師のための合理的配慮の基礎知識 (特別支援教育サポートBOOKS)
    明治図書出版 2018 ISBN:4180491141
  • 特別支援教育すきまスキル 小学校上学年・中学校編
    明治図書 2018
  • 特別支援教育すきまスキル 小学校下学年編
    明治図書 2018
  • 障害動作法
    学苑社 2002
  • 実験動作学 (現代のエスプリ別冊 )
    至文堂 2000
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Lectures and oral presentations  (3):
  • 文部科学省の発達障害児在籍率調査の問題点-通常学級からの大量移動と学習面の項目等の妥当性-
    (日本特殊教育学会 2013)
  • 自主シンポジウム58 韓国の特殊教育は今(2)
    (日本特殊教育学会 2012)
  • 国際生活機能分類(ICF)の「潜在能力(capacity)」とアマルティア・センの「潜在能力(capability)アプローチ」
    (日本特殊教育学会 2011)
Education (4):
  • - 1978 九州大学大学院 教育学研究科 教育心理学専攻
  • - 1978 Kyushu University Graduate School, Division of Education Educational Psychology
  • - 1973 Kagoshima University Faculty of Law, Economics and the Humanities
  • - 1973 Kagoshima University Faculty of Law and Literature Department of Literature, Major of Psychology
Work history (3):
  • 1992/06 - 2015/03 Gunma University Faculty of Education Professor
  • 1983/04 - 1992/06 国立特殊教育総合研究所 重複障害教育研究部 研究員
  • 1983 - 1992 Resercher , Multply Handicapped Reserch Division, National Institute for Special Education.
Committee career (1):
  • 日本リハビリテイション心理学会 資格認定委員会評議員
Awards (1):
  • 2008 - 日本リハビリテイション心理学会 学会賞
Association Membership(s) (5):
日本場面緘黙研究会 ,  群馬心理リハビリテイション研究会 ,  日本特殊教育学会 ,  日本リハビリテイション心理学会 ,  日本心理臨床学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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