- 2022 - 2025 教科等横断的な学習モデルの開発・実践により育まれる資質・能力の解明とその可視化
- 2021 - 2024 21世紀型の資質能力の育成を図る教科横断型のSTEAM教育の開発
- 2018 - 2022 Development of a cross-curricular science education curriculum aimed at solving various problems in real life
- 2017 - 2020 Possibility of professional school for teacher education which connects teacher training core curriculum and teacher training index
- 2014 - 2017 Development of the support program to the primary school teacher who is not specialized in science and a junior high school science teacher having a weak point domain
- 2011 - 2013 Analysis of the secular variation of the interaction between a gatekeeper and end users
- 2006 - 2007 Analysis of communication between the student who played a role as gatekeeper and the student who Waved a role as end user in the science class
- 学校をフィールドとする理科の量的・質的分析に基づく臨床的実証研究
- 学校フィールドにおける理科の量的・質的分析に基づく臨床的実証研究
- 教科における教師教育,教師の職能形成に関する臨床教育学的実践研究
- 大学・附属の連携に関する臨床教育学的実践研究
- 教育実習のカリキュラム開発に関する臨床教育学的研究
- 教育フィールド研究におけるチェックリスト活用による臨床教育学的な実践研究
- 理科教育における小・中教員との連携に関する臨床教育学的実践研究
- 小・中学校現場の理科の授業改善(学習者の変容)に資する「学び合い」に関する臨床教育学的研究
- 小・中学校現場の理科授業における開発された教材(学修者の視点に立脚して開発されたもの)による学修者の変容に関する臨床教育学的研究
- 小・中学校の教科教育の臨床場面における学修者同士の相互行為に関する臨床教育学的研究
- 小・中学校の教科教育の臨床場面における学修者の変容についての臨床教育学的研究
- gatekeeperとend userによる学修者主体による学びに関する臨床教育学的研究
Show all