Rchr
J-GLOBAL ID:200901007238588629
Update date: Jul. 17, 2024
Wakabayashi Sumino
ワカバヤシ スミノ | Wakabayashi Sumino
Affiliation and department:
Research field (2):
Early childhood education and childcare
, Educational psychology
Research keywords (6):
保育,幼児,観察,社会性,発達,保育研修
, 保育カンファレンス
, 保育
, 観察
, 向社会的行動
, 幼児
Research theme for competitive and other funds (1):
- 2021 - 2025 幼児の「不器用な向社会的行動」の発達的特徴に応じた保育者の関わり
Papers (33):
-
若林紀乃, 上田敏丈, 越中康治, 岡花祈一郎, 中西さやか, 濱田祥子, 廣瀬真喜子, 松井剛太, 八島美菜子, 山崎 晃. 就学移行期における障害のある子どもへの配慮の引き継ぎ-なぜ就学前の日常的な 配慮が小学校で活用されにくいのか-. 乳幼児教育学研究. 2019. 27. 35-43
-
Intelligence tests and developmental tests in early childhood education and care : A comparison between the period when Binet's views on children and education reached Japan and the present day. 2019. 41. 75-82
-
The Activities of Local Government about The Support in Transition to Elementary School for Children with Disabilities. 2018. 4. 166-175
-
The Actual Conditions of creation and utilization of the Records of Children with Disabilities during the School Transition Period : A Survey of Early Childhood Facilities and Elementary Schools. 2018. 40. 49-60
-
A Survey on Cooperation between Early Childhood Facilities and Elementary Schools regarding Children with Disabilities. 2016. 38. 103-112
more...
MISC (32):
-
若林紀乃. 矛盾に満ちた子育てー知識の確からしさと感情のリアルー. 発達. 2022. 171. 52-56
-
若林紀乃. 子ども理解の文化規定性ー職業・国・地域の違いに触れてー. 発達. 2021. 168
-
OYUNTUNGALAG Nergui, 若林紀乃, 永田雅子, 永田雅子. モンゴルの子どもたちの状況理解能力の発達的特徴-田中ビネー知能検査Vモンゴル版の標準化データの検討-. 日本発達心理学会大会プログラム(CD-ROM). 2021. 32nd
-
永田雅子, 若林紀乃, 福元理恵, 野邑健二, 金子一史, 中村淳子, 大川一郎. 田中ビネー知能検査Vモンゴル版の開発-その経緯と展望-. 日本心理学会大会発表論文集. 2020. 84th. 183-183
-
野邑健二, 福元理英, 若林紀乃, 金子一史, 永田雅子. モンゴル国における知能検査モンゴル版開発の試み. 日本児童青年精神医学会総会抄録(Web). 2019. 60th. O4-2
more...
Books (13):
-
公認心理師基礎用語集 増補第3版--よくわかる国試対策キーワード
遠見書房 2022
-
モンゴル国における知能検査の開発-子どもに寄り添った発達支援を目指してー
明石書店 2022
-
発達168<特集>問題としての「子ども理解」 : 多様な窓からの探究
ミネルヴァ書房 2021 ISBN:9784623092710
-
公認心理師基礎用語集増補改訂版-よくわかる国試対策キーワード-
遠見書房 2019
-
新・育ちあう乳幼児心理学
有斐閣 2019
more...
Lectures and oral presentations (78):
-
発達心理学から適切/不適切な保育を問う
(日本発達心理学会第35回大会発表論文集 2024)
-
子育て本を発達研究者が親目線で読んでみた -今,求められる子育て本とは何か?-
(日本発達心理学会第35回大会発表論文集 2024)
-
ECEC teacher’s recognition of young children who do not successfully express prosocial behavior
(the 22nd Annual Hawaii International Conference on Edu 2024)
-
思いやりを複眼的視座から再考する
(日本発達心理学会第34回大会発表論文集 2023)
-
発達心理学者が出合う子育ての「リアル」ー「お母さん・お父さんがいい!」現象を取り上げてー
(日本発達心理学会第34回大会発表論文集 2023)
more...
Association Membership(s) (10):
質的心理学会
, 中国四国心理学会
, 保育学会
, 発達心理学会
, 教育心理学会
, 日本保育学会
, 日本児童青年精神医学会
, 乳幼児医学心理学会
, 日本乳幼児教育学会
, 小児保健学会
Return to Previous Page