Rchr
J-GLOBAL ID:200901008678165408
Update date: Jan. 30, 2024
Nanba Koji
ナンバ コウジ | Nanba Koji
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Sociology
Research keywords (2):
メディア文化
, Media and Culture
Research theme for competitive and other funds (8):
MISC (14):
-
階級文化をめぐって. 関西学院大学社会学部紀要. 2003. 95号、pp.217-225
-
ユース・サブカルチャー研究における状況的パースペクティブ. 関西学院大学社会学部紀要. 2003. 95号、pp.107-121
-
Koji Namba. Comparative studies in USA and Japanese advertising during the post-war era. International Journal of Japanese Sociology. 2002. 11. 1. 56-71
-
Comparative Studies in USA and Japanese Advertising During the Post-war Era. International Journal of Japanese Sociology. 2002. 11
-
戦後広告史に関する諸問題. 関西学院大学社会学部紀要. 2001. 90
more...
Books (44):
-
広告で社会学
弘文堂 2018
-
広告の夜明け:大阪・萬年社コレクション研究
思文閣出版 2017
-
在日コリアンの離散と生の諸相
明石書店 2017
-
社会学入門
ミネルヴァ書房 2017
-
広告コミュニケーション研究ハンドブック
有斐閣 2015
more...
Professional career (1):
Committee career (3):
- 2003 - 日本マス・コミュニケーション学会 メディア史部会幹事
- 2001 - 日本マユ・コミュニケーション学会 放送部会幹事
- 1996 - 日本マス・コミュニケ-ション学会 理論部会幹事
Association Membership(s) (7):
日本マス・コミュニケーション学会
, 日本マユ・コミュニケーション学会
, 日本社会学会
, 社会言語科学会
, 日本ポピュラー音楽学会
, 日本広報学会
, 日本マス・コミュニケ-ション学会
Return to Previous Page