Rchr
J-GLOBAL ID:200901008678165408   Update date: Jan. 30, 2024

Nanba Koji

ナンバ コウジ | Nanba Koji
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Sociology
Research keywords  (2): メディア文化 ,  Media and Culture
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2010 - 2012 Cultural History of the Americanization in Japanese Society of thePost-postwar Era
  • 2009 - 2011 An Interdisciplinary Study of the Earliest TV Commercials-Building a web system for research and education
  • 2005 - 2007 The study of the cultural history of local exhibitions
  • 2004 - 2005 The Sociological and Historical Study on the Change of Media and Youth in the Post-war Era in Japan
  • 2004 - 2005 A Study on the Media History of Television Culture
Show all
MISC (14):
  • 階級文化をめぐって. 関西学院大学社会学部紀要. 2003. 95号、pp.217-225
  • ユース・サブカルチャー研究における状況的パースペクティブ. 関西学院大学社会学部紀要. 2003. 95号、pp.107-121
  • Koji Namba. Comparative studies in USA and Japanese advertising during the post-war era. International Journal of Japanese Sociology. 2002. 11. 1. 56-71
  • Comparative Studies in USA and Japanese Advertising During the Post-war Era. International Journal of Japanese Sociology. 2002. 11
  • 戦後広告史に関する諸問題. 関西学院大学社会学部紀要. 2001. 90
more...
Books (44):
  • 広告で社会学
    弘文堂 2018
  • 広告の夜明け:大阪・萬年社コレクション研究
    思文閣出版 2017
  • 在日コリアンの離散と生の諸相
    明石書店 2017
  • 社会学入門
    ミネルヴァ書房 2017
  • 広告コミュニケーション研究ハンドブック
    有斐閣 2015
more...
Professional career (1):
  • (BLANK)
Committee career (3):
  • 2003 - 日本マス・コミュニケーション学会 メディア史部会幹事
  • 2001 - 日本マユ・コミュニケーション学会 放送部会幹事
  • 1996 - 日本マス・コミュニケ-ション学会 理論部会幹事
Association Membership(s) (7):
日本マス・コミュニケーション学会 ,  日本マユ・コミュニケーション学会 ,  日本社会学会 ,  社会言語科学会 ,  日本ポピュラー音楽学会 ,  日本広報学会 ,  日本マス・コミュニケ-ション学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page