- 2020 - 2024 Investigation into the process of fostering children's proportional reasoning by collaborative lesson study between researchers and teachers
- 2019 - 2023 Constructing and Validating Lexicon of Mathematics Teaching Cross-culturally
- 2018 - 2020 ジェンダーの視座を活かした「実世界と結びついた数学」 教材の評価と展望
- 2018 - 2020 児童の非認知能力の促進を目的とした授業研究の国際的展開
- 2016 - 2019 言語活動とICT環境の充実による関数の創発敵モデル化カリキュラムの開発と評価
- 2015 - 2018 小学校から中学校への移行期の生徒の関数的思考の進展を促す継続的な授業のデザイン
- 2013 - 2017 Constructing Framework for Evaluation of Lesson Study in Mathematics and its International Application
- 2015 - 2017 教科と内容構成新ビジョンの解明:米国・欧州STEM教育・リテラシー教育との比較より
- 2012 - 2015 学会による日本型数学教育の国際的発信を目指した基盤研究
- 2012 - 2015 イノベーティブ人材を醸成する「卓越性の科学」の教育課程の開発に関する実証的研究
- 2012 - 2014 A Study on Construction of Life-long Model of Mathematical Literacy and its Theoretical Framework
- 2012 - 2014 小学校から中学校への移行期における算数・数学科学習・教授軌道の開発と評価
- 2010 - 2013 小学校と中学校の接続の観点からの比例的推論の進展の契機の探究
- 2008 - 2012 U.S.-Australia-Japan cross cultural study on research lesson in mathematics: Focusing on the progressiveness of classroom discourse
- 2008 - 2011 数学教育におけるリテラシーについてのシステミック・アプローチによる総合的研究
- 2007 - 2010 A Cross-Cultural Study on Mathematics Classrooms in Elementary and Junior Secondary Schools: The Learner's Perspective Study
- 2007 - 2009 PISA型学力としてのコンピテンシー育成を目的とした統合カリキュラムの理論的研究
- 2007 - 2009 比例的推論の進展を促す数学的表記の探究による授業の開発と評価
- 2003 - 2005 知識獲得モデルを教師が意識することによる授業実践と子どもの比例の考えの変容の過程
- 2002 - 2004 International Comparison of Image and Actual Situation of "Ideal Mathematics Lessons"
- 2001 - 2002 Development of a system to assist professional development of primary school mathematics teachers
- 2001 - 2002 数学の授業における教授・学習過程に関する比較文化的研究
- 2000 - 2002 教室における子どもの学習プロセスを視座とする比例的推論の指導ユニットの開発
- 1998 - 2000 Development of systems for linking curiculum, instruction and assessment in mathematics based on cross-cultural perspectives
- 1998 - 2000 Development of a system to assist primary school teachers to improve their mathematics lessons, focusing children's learning process
- 1998 - 1999 比例的推論の発達メカニズムに基づいた学習指導モデルの開発
- 1996 - 1998 Development research on curriculum of mathematics using technology
- 1995 - 1997 Development research on conjectures / proof in math by cabri
- 1995 - 1997 Development research on conjectures / proof in math. By cabri
- 1993 - 1995 Developmental Study for Teeching and Assessment on Variation of School Mathematics
- Cross-National Study on Mathematics Lessons
- Nature and Development of Proportional Reasoning in Students
- Student Mathematical Knowledge Construction in the Classroom
Show all