Rchr
J-GLOBAL ID:200901009460977377   Update date: Sep. 04, 2022

Ojima Taku

オジマ タク | Ojima Taku
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Other affiliations (1):
  • Okayama University  Okayama University   Associate Professor
Research field  (2): Primary/secondary education and curricula ,  Education - general
Research keywords  (6): 授業研究 ,  教授学 ,  教育方法学 ,  Lesson Study ,  didactics ,  Study of Educational Methods
MISC (35):
  • 「中一ギャップアンケート」の活用によるカリキュラム評価の試み. SNSを活用した幼・小・中一貫教育の授業実践. 2014. 88-108
  • 尾島卓. 自尊心を着実に育成する教科指導の特質と課題 : 活用力育成をめざした授業研究のための試論. 学校教育研究. 2013. 28. 33-46
  • 尾島 卓. 全国学力テストの調査結果における県間比較(1). 岡山大学教師教育開発センター紀要. 2012. 2. 196-205
  • Ojima Taku. A Comparison between Prefectures of Result of National Achievement Test in Japan I. Bulletin of Center for Teacher Education and Development, Okayama University. 2012. 2. 196-205
  • 尾島卓. 先進的な学校評価事業に携わって. 「学校力」を培う学校評価. 2011. 60-60
more...
Books (3):
  • 教師教育講座 第9巻『 教育方法技術論』
    協同出版 2014 ISBN:9784319106783
  • 学校教育研究28
    教育開発研究所 2013
  • カリキュラム開発の促進条件に関する研究
    教育開発研究所 2012 ISBN:9784873804316
Lectures and oral presentations  (4):
  • 岡山大学教育学部における「教科構成学」開発事業の現状と課題
    (教科開発学研究会シンポジウム 2013)
  • 活用力育成を目指した学習指導に関する一考察
    (日本教育実践学会第12回研究大会 2009)
  • 教育方法思想の成立過程における「教育的関係」の作用に関する一考察
    (中国四国教育学会第60回大会 2008)
  • 学校教育における現代的課題としての「暴力」に関する一考察 -教育と「暴力」の関係に関する分析枠組みの比較を中心に-
    (日本学校教育学会第22回大会 2007)
Education (2):
  • - 1997 Hiroshima University
  • - 1997 Hiroshima University Graduate School, Division of Education
Professional career (1):
  • 修士(教育学) (広島大学)
Work history (8):
  • 2005 - 2010 Okayama University
  • 2005 - 2010 Senior Assistant Professor,Okayama University
  • 2010 - - 岡山大学 准教授
  • 2010 - - 岡山大学教育学研究科 准教授
  • 2010 - - Associate Professor,Okayama University
Show all
Committee career (2):
  • 2006 - 中国四国教育学会 大海準備委員会幹事
  • 2005 - 日本学校教育学会 事務局幹事
Association Membership(s) (4):
日本学校教育学会 ,  日本教育学会 ,  中国四国教育学会 ,  日本教育方法学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page