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J-GLOBAL ID:200901010587203131   Update date: Sep. 19, 2024

ITOH Yuichi

イトウ ユウイチ | ITOH Yuichi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://yuichiitoh.jp
Research field  (3): Sensitivity (kansei) informatics ,  Intelligent informatics ,  Human interfaces and interactions
Research keywords  (7): Atmospheric Informatics ,  Surface Computing ,  Device Media Oriented UI ,  Object Oriented UI ,  Unconscious Computing ,  Human Interface ,  ヒューマンインタフェース
Research theme for competitive and other funds  (21):
  • 2022 - 2026 食器型感覚提示デバイスの実現と味覚への他感覚の影響解明による新たな食体験の創出
  • 2021 - 2024 自律動作物理デバイス群によるVRユーザの身体支持と高精度インタラクション
  • 2020 - 2023 VR(バーチャルリアリティー)を応用した乳児虐待予防学習教材の開発
  • 2020 - 2023 Establishment and application of surface sensing technology by active acoustic sensing
  • 2017 - 2020 超高齢化社会における社会参加のための人間拡張・遠隔就労技術の研究
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Papers (284):
  • Rikiya Fukushima, Kazuyuki Fujita, Kodai Ito, Yuichi Itoh. Visibility Control for Supporting Workers using Blind-based Partitioning Devices. Quality and User Experience. 2024. 9. 1
  • Fuma Kishi, Kodai Ito, Kazuyuki Fujita, Yuichi Itoh. Recognizing object localization using acoustic markers with active acoustic sensing. Quality and User Experience. 2024. 9. 1
  • Kento Nishimura, Kodai Ito, Ken Fujiwara, Kazuyuki Fujita, Yuichi Itoh. Detection of nodding of interlocutors using a chair-shaped device and investigating relationship between a divergent thinking task and amount of nodding. Quality and User Experience. 2023. 8. 1
  • Kazuyuki Fujita, Kazuki Takashima, Yuichi Itoh, Yoshifumi Kitamura. Human-Workspace Interaction: prior research efforts and future challenges for supporting knowledge workers. Quality and User Experience. 2023. 8. 1
  • Mai KAMIHORI, Kodai ITO, Kazuyuki FUJITA, Yuichi ITOH. 口腔内への温度提示と食品の温度が食体験と味覚に与える影響. Transactions of Japan Society of Kansei Engineering. 2023. 22. 2. 113-120
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MISC (99):
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Books (10):
  • ActiveCubeにおける柔軟な形状構築の実現と高機能な入出力装置の実装
    電子情報通信学会技術研究報告 2003
  • ActiveCubeによる空間認知能力向上インタフェース
    電子情報通信学会2003年総合外界講演論文集 2003
  • ActiveCubeによる認知能力評価のためのユーザインタフェース
    情報処理学会HI研究会 2002
  • ActiveCubeを用いたアプリケーションの開発環境
    情報処理学会インタラクション2001予稿集 2001
  • ActiveCube ブロック組み立てによるリアルタイム3次元形状モデリングとインタラクション
    第6回VMA研究会資料 2001
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Works (2):
  • M3: multi-modal interface in multi-display environment for multi-users
    2008 -
  • Cognitive Cube: A Tangible User Interface For Cognitive Assessment
    2001 -
Education (5):
  • 2000 - 2002 Osaka University Graduate School of Engineering
  • 1998 - 2000 Osaka University Graduate School, Division of Engineering
  • 1998 - 2000 Osaka University Graduate School of Engineering
  • 1994 - 1998 Osaka University Faculty of Engineering
  • 1994 - 1998 Osaka University School of Engineering
Professional career (1):
  • 博士(情報科学) (大阪大学)
Work history (15):
  • 2021/04 - 現在 Osaka University Graduate School of Information Science and Technology Invited Professor
  • 2021/04 - 現在 Aoyama Gakuin University College of Science and Engineering Department of Integrated Information Technology Professor
  • 2012/04 - 2021/03 大阪大学 大学院情報科学研究科 准教授
  • 2012/04 - 2021/03 Osaka University Graduate School of Information Science and Technology
  • 2012/04 - 2021/03 Osaka University
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Committee career (102):
  • 2020 - 現在 VRST2021: ACM Symposium on Virtual Reality Software and Technology (VRST) 2021 General Chair
  • 2017 - 現在 ヒューマンインタフェース学会 理事
  • 2016 - 現在 ヒューマンインタフェース学会SIGDeMO研究会 委員長
  • 2019 - 2021 CHI2021: The 39th ACM Conference of Human Factors in Computing Systems, Communication Co-Chair
  • 2017 - 2021 日本バーチャルリアリティ学会 理事
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Awards (20):
  • 2019/11 - SIGGRAPH ASIA 2019 Best Demo Voted By Committee Award
  • 2017/12 - ACM SIGGRAPH ASIA 2017 Best Demo Voted By Attendee Award
  • 2017/09 - エンタテインメントコンピューティング2017 ベストデモ発表賞
  • 2017/03 - 第4回ナレッジイノベーションアワード優秀賞
  • 2016/12 - 電子情報通信学会 HCGシンポジウム2016 オーガナイズドセッション賞
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Association Membership(s) (5):
ACM ,  IEEE ,  ヒューマンインタフェース学会 ,  日本バーチャルリアリティー学会 ,  電子情報通信学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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