Rchr
J-GLOBAL ID:200901010601319415   Update date: Mar. 16, 2010

Kurahara Miyuki

クラハラ ミユキ | Kurahara Miyuki
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Education - general ,  Sociology/history of science and technology
Research keywords  (4): 科学技術史 ,  教育学 ,  History of Science and Technology ,  Pedagogy
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2000 - 2005 教育実習におけるセクシュアル・ハラスメントの研究
  • 教職教育の研究
  • 教職教育の研究
  • 幕末維新期における漢学塾の研究
  • 日本の中等教育成立におけるウエスタン・インパクトに関する研究
Show all
MISC (39):
  • 教育実習におけるセクシュアル・ハラスメント実態調査報告集2001年度~2002年度. 関東地区私立大学教職課程研究連絡協議会. 2003. 59-64
  • On a survey of the student who have been studying the teachers training cource in Musashigaoka College. BULLETIIN OF MUSASHIGAOKA COLLEGE. 2002. 10. 41-54
  • 学生は武蔵丘短期大学における教職課程教育から何を読んだか-アンケートによる学生評価の試み-. 武蔵丘短期大学紀要10号. 2002. 10. 41-54
  • On a survey of the student who have been studying the teachers training cource in Musashigaoka College. BULLETIIN OF MUSASHIGAOKA COLLEGE. 2002. 10. 41-54
  • 短期大学の発足をめぐる問題(2)公立短期大学の発足を中心に. 武蔵丘短期大学紀要. 2001. 9. 15-30
more...
Books (9):
  • 『幕末維新期漢字塾の研究』第一部第四章洋学学習と漢字教養p63~97-一幕末維新期の学問動向のなかで-
    渓水社 2003
  • 講座教師教育II『教師をめざす』第III部課題と展望第3章教師・A・外の教育者の道
    学文社 2002
  • 『道徳の指導』第3章 家庭における道徳教育
    学文社 2002
  • 子どもと大人-その歴史
    人間形成の基礎と展開 教職専門叢書(1) 1999
  • W.E.グリフィスの福井藩明新館における教育活動
    幕末維新期における「学校」の組織化 1996
more...
Works (15):
  • 地域交流に基づく健康生活の構築
    1998 - 2000
  • 幕未維新期における漢学塾の総合的研究
    1996 - 1998
  • The Study on the Kangaku-Juku Chinese Classic School in Mid-nineteenth Century in Japan
    1996 - 1998
  • 福井藩々校明新館所蔵の理化学書の調査
    1993 -
  • Research of Chemistry and Natural Philosophy text-books in Meishinkan, Fukuihan-hanko
    1993 -
more...
Professional career (1):
  • Master of Pedagogy (The University of Tokyo)
Committee career (1):
  • 2003 - 教師教育学会 学会誌編集委員
Association Membership(s) (8):
洋学史学会 ,  化学史学会 ,  日本科学史学会 ,  関東教育学会 ,  教師教育学会 ,  地方教育史学会 ,  教育史学会 ,  日本教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page