Rchr
J-GLOBAL ID:200901011407572726
Update date: Sep. 19, 2022
Suzuki Masahiro
スズキ マサヒロ | Suzuki Masahiro
Affiliation and department:
Job title:
Lecturer
Homepage URL (1):
http://msuzuki.sakura.ne.jp/
Research field (2):
Primary/secondary education and curricula
, Foreign language education
Research keywords (2):
教科教育
, Methodology of Teaching English/Applied Linguist
Research theme for competitive and other funds (8):
- 2018 - 2020 A study on development of autonomous learnig system through motion pictures and text resource on the web
- 2017 - 2019 A Reseach on Jugyo-gaku of English Teachig
- 2015 - 2017 Development of Standardized Web Examination for the Measurement of Rate of Reading English
- 2015 - 2017 Standardization and Development of Phonological Training: Rapid reading through chunking of English sentences and readabiity analysis
- 2012 - 2014 英文速読能力を向上させるチャンク音声提示法の研究
- 2009 - 2011 英語リーディング及び音読用CALL教材の提示法の違いによる認知効果の検証
- Study on Writing through Self-expression Approach
- Study on language Learning through Humanistic Approach
Show all
Papers (40):
-
SUZUKI Masahiro. Communication in English Learning Classroom from the Perspective of Eigo-Jugyogaku. The New English Classroom. 2018. 590. 7-9
-
自己像形成意識と英語学習動機づけ要因の関係-英語授業学研究の視点から-. 中部英語教育学会『紀要』47(73〜78ページ)査読付論文. 2018. 47. 73-78
-
英語学習動機づけ要因における自己像形成の位置づけ関係. 国際教育研究所『紀要』24号(1〜15ページ). 2018. 24. 1-15
-
健康福祉マネジメント学科卒業生のキャリア形成に関する調査-量的分析-. 『西武文理大学サービス経営学部研究紀要』第31号(33〜49ページ). 2017. 31. 33-49
-
音声指導を重視した授業実践事例(リメディアル教育における高大接続に関わって). 『リメディアル教育研究』第11巻第1号(23〜29ページ)査読付論文. 2016. 11. 1. 23-29
more...
MISC (40):
-
鈴木政浩, 阿久津仁史. コンピュータソフトの音読評価 その妥当性と評価特性の検証- アメリカ人評価者の評価との関係 -The Validity and the Features of Computer Software Measurement: the Relationship Between the Score of Computer Software and American Informants. Language Learning & Technology. 2010
-
SUZUKI Masahiro, AKUTSU Hitoshi. The Validity and the Features of Computer Software Measurement: the Relationship Between the Score of Computer Software and American Informants. Language Learning & Technology. 2010
-
SUZUKI Masahiro, AKUTS Hitoshi. The Effects of Repeated Reading on Listening Comprehension of University Students: to Acquire Decoding Skills through Computer Assisted Language Learning. 国際教育研究所紀要. 2009. 16. 49-62
-
鈴木政浩. 音読の評価をどうするか. 英語教育. 2009. 58. 9. 33-35
-
鈴木政浩, 阿久津仁史, 飯野厚. ソフトウエアを活用した音読スコアの推移分析-音読練習20回は妥当か?- An Analysis of Computer software Measurement and Its Gains of Repeated Reading Performance: The Efficacy of Twenty Times Repeated Reading Aloud. Language Education & Technology No. 46 外国語教育メディア学会. 2009. 46. 61-78
more...
Books (8):
-
みんなの英語音読 世界の小説編
2014
-
みんなの英語音読 世界の童話編
アスク出版 2014
-
みんなの英語音読入門編
アスク出版 2012
-
英語授業デザイン-学習空間づくりの教授法と実践 (英語教育学大系)
大修館 2010 ISBN:4469142417
-
英語授業デザイン(大学英語教育学会監修 英語教育学大系第1巻所収)
大修館書店 2010
more...
Lectures and oral presentations (77):
-
楽しさの視点から見る授業の振り返りとその量的研究への適用A Reflective Analysis of Teaching Practice of English from the Viewpoint of Enjoyment and Its Application to Quantitative Research.
(日本リメディアル教育学会第5回関東甲信支部大会 2017)
-
英語授業学の視点から日本人大学生の英語・英語学習に対する意識を分析する
(『日本リメディアル教育学会第5回関東甲信支部大会予稿集』 2017)
-
チャンク長が英文読解能力に与える影響
(外国語教育メディア学会(LET)関東支部第138回(2017年度春季)研究大会発表 2017)
-
自己像形成意識と英語学習動機づけ要因の関係-英語授業学研究の視点から-
(第47回中部地区英語教育学会長野大会(信州大学教育学部) 2017)
-
海外選手との交流が英語学習努力意識に与える影響-英語授業学研究の視点から-
(第47回中部地区英語教育学会長野大会 2017)
more...
Education (3):
- 2010 - 2013 Oberlin University Graduate University of International Humanities and Social Sciences International Humanities and Social Sciences
- - 1997 Saitama University
- - 1997 Saitama University Graduate School, Division of Foreign Language
Professional career (1):
- Master of Education (Saitama University)
Committee career (6):
Awards (2):
- 2017/08 - Japan Association of Developmental Education The Award of Excelent Presentation Teaching Practice
- 2008 - 大学英語教育学会学会賞(実践賞)
Association Membership(s) (5):
全国英語教育学会
, 関東甲信越英語教育学会
, 外国語教育メディア学会(LET)
, 映画英語教育学会
, 大学英語教育学会
Return to Previous Page