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J-GLOBAL ID:200901011553868181   Update date: Mar. 07, 2024

Fujita Chikako

フジタ チカコ | Fujita Chikako
Affiliation and department:
Research field  (2): Experimental psychology ,  Educational psychology
Research keywords  (1): 言語情報処理
Research theme for competitive and other funds  (9):
  • 2022 - 2027 ベクトル空間モデルを用いて心的辞書の意味的構造を理解する
  • 2016 - 2022 Visualization of a semantic space in mental lexicon and development of a Kanji learning program based on the semantic space
  • 2012 - 2014 The processing of Japanese Kanji compound Words with homophones: an investigation using visual world eye-tracking paradigm
  • 2011 - 2013 Database of semantic transparency and semantic relatedness of Japanese two-kanji compound words
  • 2009 - 2010 Study on activation of semantic/phonological information in components of Kanji character recognition
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Papers (31):
  • 解良 優基, 浦上 昌則, 藤田 知加子, 坂中 正義. 統計授業における協同作業認識と学習行動との関連--交差遅延モデルによる縦断的検討--. 南山大学教職センター紀要. 2021. 7. 27-40
  • 小河妙子, 藤田知加子. 小学校国語教科書に掲載されている単語の種類数と出現頻度. 読書科学. 2018. 60. 4. 241-253
  • Ogawa Taeko, Fujita Chikako. Morphological analysis of sentences in the Japanese language textbooks for sixth graders in Japanese elementary schools. Bulletin of Tokai Gakuin University. 2017. 11. 149-154
  • Students' cognition and attitude toward introduction course in statistics(Part II). 2017. 13. 85-98
  • 樋上 巧洋, 藤田 知加子, 兼子 唯, 巣山 晴菜, 伊藤 理紗, 佐藤 秀樹, 松元 智美, 鈴木 伸一. Affective valence and Emotionality of Two-Kanji-Compound Words. アカデミア. 人文・自然科学編 : 南山大学紀要. 2015. 10. 195-204
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MISC (24):
  • 小河妙子, 川上正浩, 藤田知加子. 教育漢字を手がかりとした熟語の想起調査. 南山大学紀要『アカデミア』人文・自然科学編. 2019. 18. 21-32
  • Analysis of words appearing within Japanese language textbooks for elementary school : Family sizes and token frequencies for words consisting of kanji with shared radical. 2019. 59. 2. 1-16
  • 増田 尚史, 藤田 知加子, 小河 妙子, Terry Joyce, 川上 正浩. 漢字二字熟語の意味的透明性に関する調査(日本基礎心理学会第32回大会,大会発表要旨). 基礎心理学研究. 2014. 32. 2. 254-254
  • 小河 妙子, 藤田 知加子, 吉橋 由香. プライム語による同音異義語の意味的活性がターゲット語の処理に及ぼす影響(日本基礎心理学会第32回大会,大会発表要旨). 基礎心理学研究. 2014. 32. 2
  • 中島俊思, 伊藤大幸, 谷伊織, 林陽子, 藤田知加子, 望月直人. 日本語版Strengths and Difficulties Questionnaireの構成概念妥当性の検証-1郊外市の全数コホートデータを用いた検討-. 臨床精神医学. 2012. 41. 7. 917-924
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Education (1):
  • - 1997 名古屋大学大学院 教育学研究科後期課程 教育心理学専攻(中退)
Professional career (1):
  • 博士(心理学) (名古屋大学)
Work history (5):
  • 2011 - 現在 Nanzan University Faculty of Humanities, Department of Psychology and Human Relations
  • 2006 - 2011 浜松医科大学子どものこころの発達研究センター
  • 2004 - 2006 財団法人長寿科学振興財団 こころの健康科学 (厚生労働科学研究推進事業) リサーチ・レジデント
  • 2001 - 2002 Shinshu University Faculty of Arts, Department of Human Sciences
  • 1997 - 2001 愛知文教女子短期大学幼児教育学科 講師
Association Membership(s) (5):
THE JAPANESE PSYCHONOMIC SOCIETY ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR COGNITIVE PSYCHOLOGY ,  日本小児精神神経学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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