Rchr
J-GLOBAL ID:200901011614656727
Update date: Feb. 01, 2024
Hashimoto Wataru
ハシモト ワタル | Hashimoto Wataru
Affiliation and department:
Homepage URL (1):
http://www.oit.ac.jp/is/~L231/pukiwiki/
Research field (5):
Rehabilitation science
, Mechanics and mechatronics
, Robotics and intelligent systems
, Human interfaces and interactions
, Database science
Research keywords (32):
没入型ディスプレイ
, インフレータブル
, リハビリテーション
, 可搬型
, 空気注入式
, 接触位置検出
, 加速度センサ
, 凸面鏡
, 接触力検出
, 球面ディスプレイ
, 可動型
, 接触検出
, 空気注入型
, グループホーム
, 遊びリテーション
, 予防的リハビリテーション
, 自立歩行支援
, 運動機能評価
, ロコモーションインタフェース
, 痴呆性(認知症)高齢者
, 認知症評価
, 認知症高齢者
, 無意識計測
, 足底圧計測
, 空間知覚
, 介護予防・支援技術
, 身体機能
, 全方位映像
, 高齢者
, ヒューマンインタフェース
, バーチャルリアリティ
, 人工現実感
Research theme for competitive and other funds (13):
- 2022 - 2025 映像のフレームレート制御による視線誘導に関する研究
- 2018 - 2021 没入型ディスプレイ環境における視線誘導に関する研究
- 2015 - 2018 Construction kits to support the development of a spherical immersive display
- 2015 - 2018 Construction of dual-directional communication model for effective distance lecture by lecturer avatar
- 2015 - 2018 Hardware-independent Programming Language for Parallel Programming Education
- 2010 - 2011 A Study of Pressure Sensitive Spherical Projection System
- 2008 - 2010 Development of a system for maintenance and evaluation of physical functions which can be casually used in facilities for the elderly or private houses
- 2008 - 2009 Spherical Projection System using Air-Filled Balloon
- 2006 - 2007 Continuous practice and efficacy evaluation of virtual reality applied Asobi-litation system
- 2005 - 2006 空気注入型没入映像装置に関する研究
- 2004 - 2005 バーチャルリアリティを用いた遊びリテーションの痴呆性高齢者への適用可能性の検討
- 2003 - 2004 可動型没入映像投影装置に関する研究
- 2002 - 2003 Development of an Omni-directional Virtual Walk-space and its Evaluation
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Papers (33):
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Tomoya Yamashita, Wataru Hashimoto, Satoshi Nishiguchi, Yasuharu Mizutani. Presenting a Sense of Self-motion by Transforming the Rendering Area Based on the Movement of the User’s Viewpoint. Communications in Computer and Information Science. 2021. 1498 CCIS. 410-417
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Ryuichi Shibata, Wataru Hashimoto, Yasuharu Mizutani, Satoshi Nishiguchi. Presentation of a Three-Dimensional Image by Rotating Pepper’s Ghost. Communications in Computer and Information Science. 2021. 1499 CCIS. 489-496
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Atsuki Onishi, Satoshi Nishiguchi, Yasuharu Mizutani, Wataru Hashimoto. A study of usability improvement in immersive VR programming environment. Proceedings - 2019 International Conference on Cyberworlds, CW 2019. 2019. 384-386
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Navarro-Cáceres M, Hashimoto W, Rodríguez-González S, Pérez-Lancho B, Corchado JM. Sensoring a Generative System to Create User-Controlled Melodies. Sensors (Basel, Switzerland). 2018. 18. 10
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Ryuto Kato, Satoshi Nishiguchi, Wataru Hashimoto, Yasuharu Mizutani. Generating Training Images Using a 3D City Model for Road Sign Detection. HCI International 2018 - Posters' Extended Abstracts - 20th International Conference, HCI International 2018, Las Vegas, NV, USA, July 15-20, 2018, Proceedings, Part III. 2018. 852. 381-386
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MISC (24):
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前川翔, 水谷泰治, 西口敏司, 橋本渉. Improvement of Parallel Programming Learning Environment using Processing. 電子情報通信学会大会講演論文集(CD-ROM). 2022. 2022
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野間 春生, 木村 朝子, 安藤 英由樹, 大西 克彦, 橋本 渉, 神原 誠之, 今村 伊知郎, 吉田 ひさよ, 藤井 彩貴, 石井 雅博. 第26回大会報告. 日本バーチャルリアリティ学会誌. 2021. 26. 4. 6-25
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An attempt to present Vection by transforming the rendering area in immersive video system. 映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report. 2021. 45. 31. 5-8
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Improving the visibility of a three-dimensional image by Pepper's Ghost using a rotating transparent boards. 映像情報メディア学会技術報告 = ITE technical report. 2021. 45. 31. 1-4
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橋本 渉. 「触覚技術の基礎と応用」特集号を企画して. システム/制御/情報. 2020. 64. 4. 150-150
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Patents (2):
Lectures and oral presentations (99):
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HMDを用いた一人称視点再現におけるディアボロ技術向上のための追体験システムの構築
(インタラクション2022)
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Proposal of a VR Support System to Remind the Weak Points in Fly Catching
(日本バーチャルリアリティ学会大会論文集(CD-ROM) 2021)
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An attempt to present Vection by transforming the rendering area in immersive video system
(映像情報メディア学会技術報告 2021)
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Improving the visibility of a three-dimensional image by Pepper’s Ghost using a rotating transparent boards
(映像情報メディア学会技術報告 2021)
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Immersive VR Programming Environment with Program Structure Teaching Functions
(電子情報通信学会技術研究報告(Web) 2021)
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Education (3):
- 1997 - 2000 University of Tsukuba
- 1995 - 1997 University of Tsukuba Master's Program in Science and Engineering
- 1991 - 1995 University of Tsukuba
Professional career (1):
Work history (4):
- 2020/03 - 現在 Osaka Institute of Technology Faculty of Information Science and Technology
- 2008 - 2020 Osaka Institute of Technology Faculty of Information Science and Technology
- 2002 - 2008 Osaka Institute of Technology Faculty of Information Science and Technology
- 2000 - 2002 University of Tsukuba Institute of Engineering Mechanics and Systems
Association Membership(s) (3):
ヒューマンインタフェース学会
, THE VIRTUAL REALITY SOCIETY OF JAPAN
, THE SOCIETY OF INSTRUMENT AND CONTROL ENGINEERS
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