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J-GLOBAL ID:200901016010124516   Update date: Oct. 16, 2024

Huang Lin

コウ リン | Huang Lin
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (7): Distribution system ,  Marketing ,  Global marketing management ,  Omni Channel Retailing ,  Logistic Management ,  Social media marketing ,  Supply Chain Management
Research theme for competitive and other funds  (23):
  • 2015 - 2017 Dynamic Modeling of Consumer Purchase Behavior: Based on Web Crawling Data
  • 2012 - 2017 The Economic Impacts of Digital Distribution: Theory and Evidence
  • 2012 - 2016 デジタル流通革命の経済効果に関する理論的・実証的研究
  • 2010 - 2014 An Empirical Study on the Management Performance and Competitiveness of Overseas Operations of Japanese companies
  • 2009 - 2011 The Effects of Inter-Relationships in Solution Offerings
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Papers (79):
  • Yusuke Tanaka, Lin Huang. Enhancing social media engagement in Japan: An empirical study of design and content factors on brand account. International Journal of Marketing & Distribution. 2024. 27. 1-2. 53-72
  • Mengjia Gao, Lin Huang. The mediating role of perceived enjoyment and attitude consistency in omni-channel retailing. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics. 2024. 36. 3. 599-621
  • Lin Huang, Biao Gao, Mengjia Gao. Value Realization from the Perspective of Customers and Users. 2023
  • Lin Huang, Biao Gao, Mengjia Gao. Acceptance and Use of Omni-Channel Retail Services (Segment Analysis). 2023
  • Lin Huang, Biao gao. Theory for Understanding the Value Realization. Kobe University Monograph Series in Social Science Research. 2023. 53-75
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MISC (64):
  • LIN HUANG. マーケティングと流通を研究するために. 『経営学の歩き方』(2023年度版). 2023. 210-215
  • 黄 磷 ほか. パネルディスカッション:DXを通じての企業変革と価値づくり. 季刊 ビジネス・インサイト. 2021. 114. 24-30
  • 黄 磷. 顧客価値を起点にしたデジタルトランスフォーメーション(DX)の推進. 季刊 ビジネス・インサイト. 2021. 114. 1-4
  • LIN HUANG. With/After COVID-19 Market and Business in the World. Business Insert. 2020. 28. 3. 13-15
  • Lin Huang. New Mechanism of Regional Economic Area Formation and Trilateral Business : The Belt and Road Initiative and Collaboration between Companies. 2019. 219. 4. 69-79
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Books (34):
  • 永遠の隣国: 私達の日中五十年
    三和書籍 2023 ISBN:4862515142
  • Value Realization in the Phygital Reality Market: Consumption and Service Under Conflation of the Physical, Digital, and Virtual Worlds
    Springer Nature Singapore 2023 ISBN:9789819941285
  • 経営学の歩き方(2023年度版)
    The Keizai-Keiei Gakkai, Kobe University 2023
  • Japan study as a public good in Asia
    Springer 2019 ISBN:9789811363351
  • インバウンド市場を拓くマーケティング
    地方創生カレッジ 2018
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Lectures and oral presentations  (48):
  • Creating Customer Value through Integration of Real and Digital
    (The Future of Commerce: Next-Generation Digital Innovation and Omni-Channel Convergence 2022)
  • An SEM Analysis of Smart Media User’s Continuance Intention: The Moderating Effect of Market Development, Digital Inequity, AI Functions, Content Type and Experience Intensity
    (2020)
  • Inter-disciplinary Approach to the Successful Aging Society: Medical health management, sustainable economic growth and humanity society
    (2019)
  • Achievement of the healthy and longevity society and international cooperation
    (2019)
  • 超高齢化社会における制度変革と健康・医療のイノベーション
    (神戸大学経営学研究科・日本総合研究所などハワイ共同研究発表会 2018)
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Education (1):
  • - 1990 Kobe University Graduate School of Business Administration
Professional career (1):
  • Doctor of Commercial Science (Kobe University)
Committee career (15):
  • 2015/04 - 現在 (公益財団法人) 孫中山記念会 理事
  • 2019/05 - 2023/05 Japan Society of Marketing and Distribution Vice President
  • 1998/04 - 2019/04 日本商業学会 幹事
  • 2015/06 - 2017/05 日本商業学会 関西部会 幹事
  • 2015/08 - 2016/07 日本学術振興会 特別研究員等審査会専門委員及び国際事業委員会書面審査員・書面評価員
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Awards (3):
  • 2003/05 - 日本商業学会 日本商業学会 学会賞 -
  • 2003/05 - 国際ビジネス研究学会 国際ビジネス研究学会 学会賞 -
  • 1993/05 - 日本商業学会 日本商業学会・奨励賞 -
Association Membership(s) (5):
国際ビジネス研究学会 ,  日本商業学会 ,  日本ダイレクトマーケティング学会 ,  中国経営管理学会 ,  アジア政経学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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