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J-GLOBAL ID:200901017219791796
Update date: Feb. 01, 2024
Ogura Masayoshi
オグラ マサヨシ | Ogura Masayoshi
Affiliation and department:
Job title:
准教授
Research field (1):
Clinical psychology
Research keywords (4):
学校心理学
, 発達臨床心理学
, School Psychology
, Developmental Clinical Psychology
Research theme for competitive and other funds (10):
- 2022 - 2027 適応促進モデルに基づく新たな発達障害学生支援プログラムの開発と検討
- 2022 - 2026 発達障害のアセスメントツールの臨床現場への実装モデルの構築
- 2022 - 2025 Possibility of "maternal heartbeat" as a sound and rhythm that infants with sensory sensitivity are easy to accept
- 2019 - 2022 発達障害のある青少年の適切なインターネット利用を促進する心理教育プログラムの開発
- 2017 - 2021 発達障害児者の才能を活かす2E教育の理念に基づく特別支援の連携の方策に関する研究
- 2016 - 2019 The rerated factors and the mechanism of the Internet addiction
- 2014 - 2017 A Study on the Measures of Continuum of Special Needs Support Making Use of the Cognitive Individuality of Students with Developmental Disorders or Learning Difficulties
- 2013 - 2016 Cyberbullying among Japanese junior and senior high school students
- 2011 - 2013 A Study on the Measures of Special Support Making Use of the Cognitive Individuality of Students with Developmental Disorders or Learning Difficulties
- 2008 - 2010 A Study on the measures of special support for students with both learning difficulties and giftedness in science classes
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Papers (23):
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尾関 美和, 伊藤 弘道, 大谷 博俊, 高原 光恵, 小倉 正義. 教職大学院で取り組むオンライン授業の効果. 鳴門教育大学授業実践研究 : 授業改善をめざして = Naruto University of Education forum for classroom research. 2021. 20. 61-71
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木原 資裕, 皆川 直凡, 立岡 裕士, 藪下 克彦, 内藤 隆, 田村 隆宏, 南 隆尚, 町田 哲, 久米 禎子, 眞野 美穂, et al. 歩き遍路を主体とした鳴門教育大学「阿波学」における教科横断型授業の展開. 2021. 36. 334-348
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Association Between Kinetic School Drawings (KSD) and Academic Self-Efficacy Among Elementary School Students. 2021. 22. 51-57
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Shoko Hamada, Hitoshi Kaneko, Masayoshi Ogura, Lauri Sillanmaki, Andre Sourander. Nonsuicidal self-injury risk factors among adolescents in Japan: A population-based study. SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY. 2021. 49. 2
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原口 英之, 小倉 正義, 加藤 香, 竹澤 大史, 吉川 徹, 安達 潤, 井上 雅彦. 自治体におけるペアレントメンターの活動に関する全国調査. 発達障害研究. 2020. 42. 3. 271-278
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MISC (35):
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Kento YAMANISHI, Masayoshi OGURA. The Review on the Relationship between the Children's Learning and School Adaptation. 2019. 33. 79-83
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KANEKO HITOSHI, KUBOTA YUKI, SHIBATA KAZUMASA, HIWATASHI TAKANORI, OGURA MASAYOSHI, WATANABE YAYOI. How Should the Study Findings of Psychological Crisis be Utilized for Clinical Practice?:The Link Between Research and the Clinical Field. The Annual Report of Educational Psychology in Japan. 2018. 57. 0. 243-249
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Supporting Self-Understanding of Junior and Senior High School Students with Developmental Disorders. 2017. 26. 3. 318-321
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Yoshiaki TAKEGUCHI, Masayoshi OGURA. 2016 University Elementary and Junior High School "educational counseling room" activity report. 2017. 32. 219-223
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The Report of the Survey on the Usage of the Social Networking Service and Internet Addiction Tendency Among High School Students. 2017. 13. 91-100
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Books (4):
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発達障害の子の気持ちの聞き方・伝え方
合同出版 2019 ISBN:9784772613613
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発達障害の子の気持ちのコントロール
合同出版 2018 ISBN:9784772613224
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認知的個性 : 違いが活きる学びと支援
新曜社 2010 ISBN:9784788511996
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「ギフテッド」天才の育て方
学研教育出版,学研マーケティング (発売) 2009 ISBN:9784054041646
Lectures and oral presentations (36):
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LINE利用に関する不合理な信念尺度の作成の試み:-大学生・大学院生を対象に-
(日本教育心理学会総会発表論文集 2019)
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放課後児童支援員が考える「よい子」についての研究:-PAC分析を用いた個人別態度構造の検討を通して-
(日本教育心理学会総会発表論文集 2019)
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大学院生の出来事への認知的評価とレジリエンスとの相互関係について:-トランスアクショナル・モデルを基にした検討-
(日本教育心理学会総会発表論文集 2019)
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PG013 中学校生活に関する期待感について : 小学6年生を対象とした質問紙調査から(学校心理学,ポスター発表G)
(日本教育心理学会総会発表論文集 2014)
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JD03 罪に問われた障害のある青年に対するネットワーク型支援システムの構築と予防的アプローチ : トラブルシューター活動における教育と司法の予防と更生支援アプローチを中心に(自主企画シンポジウム)
(日本教育心理学会総会発表論文集 2014)
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Education (2):
- - 2007 Nagoya University
- - 2007 Nagoya University
Professional career (1):
Work history (1):
- Nagoya University Center for Developmental Clinical Psychology and Psychiatry, Center for Deuelopmental Clinical Psychology and Psychiatry . Researcher
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