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J-GLOBAL ID:200901017416974908   Update date: Oct. 30, 2024

Etchu Koji

エッチュウ コウジ | Etchu Koji
Affiliation and department:
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (2): 教育心理学・発達心理学 ,  道徳性
Research theme for competitive and other funds  (13):
  • 2024 - 2028 Are Japanese teachers able to read the diverse learning of infants and toddlers through alternative assessments?
  • 2022 - 2025 子どもの集団責任についての判断の発達:内集団成員の不道徳な行動に対する責任の受容
  • 2021 - 2024 小学校における宿題の教育的効果の縦断的検討と宿題を用いた学習指導の提案
  • 2020 - 2024 攻撃行動に対する小学生の善悪判断の発達的変化:仮説的推論と道徳感情帰属に着目して
  • 2020 - 2023 An Analysis of Effective Schools to Foster Cognitive and Non-cognitive Skills
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Papers (8):
  • 長谷川 真里, 越中 康治. 小学生における道徳感情推測と分配行動の関係. 東北大学大学院教育学研究科心理支援センター研究紀要. 2024. 3. 187-195
  • Tanno Syota, Urauchi Sakura, Etchu Koji, Denson Thomas F. Study Habits Cultivated with Homework Correlate with Academic Achievements. The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association. 2023. 87. 3C-049-PP-3C-049-PP
  • 若林 紀乃, 上田 敏丈, 越中 康治, 岡花 祈一郎, 中西 さやか, 濱田 祥子, 廣瀬 真喜子, 松井 剛太, 八島 美菜子, 山崎 晃. Transferring Considerations for Children with Disabilities in the Transition from Early Childhood Facilities to Elementary School : Why is it so Difficult for Daily Early Childhood Facility Considerations to be Used in Elementary Schools?. 乳幼児教育学研究. 2018. 27. 27. 35-43
  • 越中 康治, 佐々木 克敬, 村上 由則, 安藤 明伸, 久保 順也, 小針 善誠, 石澤 公明. 多賀城高等学校における大学COC事業の取り組み(1)タブレット端末貸与とコーディネーター配置の経緯と概要. 宮城教育大学情報処理センター研究紀要 : COMMUE. 2018. 25. 25. 55-60
  • 越中 康治, 佐々木 克敬, 村上 由則, 安藤 明伸, 久保 順也, 小針 善誠, 石澤 公明. 多賀城高等学校における大学COC事業の取り組み(2)COC事業とタブレット端末貸与についての教員の意識調査. 宮城教育大学情報処理センター研究紀要 : COMMUE. 2018. 25. 25. 61-68
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MISC (135):
  • 齋藤 玲, 越中 康治, 邑本 俊亮. 日本におけるPFA(心理的初期対応)に関する研究の動向と展望--和文雑誌のレビューを通して--. 東日本大震災・原子力災害学術研究集会予稿集. 2024. 9-10
  • 長谷川, 真里, 齋藤, 玲, 越中, 康治. モラルプライド喚起場面における母親の声かけの特徴 -幼児と児童の母親を対象として-. 東北大学大学院教育学研究科研究年報. 2023. 72. 1. 19-36
  • 齋藤玲, 越中康治, 保田真理, 長谷川真里, 邑本俊亮. 子ども同士の震災に関する心のケアと心理的配慮の時空間分布: 宮城県の大学に所属する大学生を対象とする東日本大震災を事例とする調査. 日本心理学会第87回大会. 2023
  • 越中, 康治, 松井, 剛太, 濱田, 祥子, 山崎, 晃. 保育者と小学校教員の就学移行期の子どもへの対応-保育場面と学校場面における対応の比較-. 香川大学教育学部研究報告. 2023. 9. 11-19
  • Terashima, K, Saito, R, Suzuki, W, Etchu, K. Effects of second language vocabulary learning strategy instruction on subsequent strategy use: A case study of Japanese junior high school students. SARMAC 2023. 2023
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Books (7):
  • 子どもの理解と援助
    北大路書房 2021 ISBN:9784762831386
  • モラルの心理学 : 理論・研究・道徳教育の実践
    北大路書房 2015 ISBN:9784762828904
  • 幼児学用語集
    北大路書房 2013 ISBN:9784762828119
  • パーソナリティ心理学ハンドブック
    福村出版 2013 ISBN:9784571240492
  • 教育・発達心理学
    ミネルヴァ書房 2012 ISBN:9784623061563
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Professional career (1):
  • 博士(心理学) (広島大学)
Work history (5):
  • 2019/04 - 現在 Miyagi University of Education Graduate School Research Division of Advanced Teacher Training Course
  • 2013/04 - 2019/03 Miyagi University of Education Faculty of Education
  • 2010/04 - 2013/03 Miyagi University of Education Faculty of Education
  • 2007/10 - 2010/03 Yamaguchi University Faculty of Education
  • 2007/04 - 2007/09 Hiroshima University Research Institute of Early Childhood Education, Graduate School of Education
Committee career (5):
  • 2010/04 - 現在 日本乳幼児教育学会 『乳幼児教育学研究』編集協力委員
  • 2020/01 - 2022/12 日本教育心理学会 『教育心理学研究』編集委員
  • 2012/04 - 2015/08 日本パーソナリティ心理学会 編集委員
  • 2011/05 - 2012/10 日本パーソナリティ心理学会 学会活性化委員会
  • 2010/01 - 2011/12 日本発達心理学会 ニューズレター委員会 編集委員
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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