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J-GLOBAL ID:200901018140639642
Update date: Apr. 18, 2024
Yamashita Takako
ヤマシタ タカコ | Yamashita Takako
Affiliation and department:
Research field (1):
Commerce
Research keywords (3):
消費者行動
, マーケティング
, Marketing
Research theme for competitive and other funds (11):
- 2021 - 2024 Next-Generation Financial Services and Consumer Behavior
- 2018 - 2021 Development of financial marketing theory considering financial literacy level
- 2015 - 2019 A Study of Financial Literacy and Financial Marketing Strategies
- 2012 - 2015 Investigation of financial Marketing strategy and financial assets of households
- 2009 - 2011 Can Japanese Households Changed the Preference from Savings to Investment: Between the Marketing Strategy and Consumer Financial Portfolio Selection
- 2007 - 2009 Relational analysis Between the Marketing strategy and the Financial products selection in Household Savings.
- 2001 - 2002 金融資産選択行動のマクロ的構造分析II--ベイズ型コウホート分析の家計データへの適用--
- 1999 - 2000 金融資産選択行動のマクロ的構造分析-ベイズ型コウホート分析の家計データへの適用-
- 少子高齢化社会における消費構造.金融資産選択行動のマクロ的構造基底
- The criticism of the consumption theory in marketing
- Macro-Structual Bases of Consumption & financial assets preferance in an Aging and Low Birth-Rate Society
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Papers (23):
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久保田 昌宏, 山下 貴子. 医療機器および医療材料製造業におけるビジネス・エコシステムの構築 - サスティナブル・プラットフォーム・モデルの提言 -. マーケティング・レビュー. 2023. 4. 1. 42-50
-
Tadashi Matsuoka, Takako Yamashita. Experiential marketing in Traditional industries: The Case of Kyoto Incense Producer Shoyeido. Celebrating the Past and Future of Marketing and Discovery with Social Impact: 2021 AMS Virtual Annual Conference and World Marketing Congress. 2022. 519-530
-
山下貴子. コロナ禍初期における金融消費者行動に関する予備調査. 同志社大学ディスカッション・ペーパーシリーズ. 2022. 02. 1-21
-
Takako Yamashita, Kayo Yamazaki. Balancing Service Quality and Risk Management in Nursing-Care Facility: Improving User Satisfaction and Creating Positive Work Environments. Marketing Review. 2022. 3. 1
-
Hikaru Goto, Yuki Oike, Takako Yamashita. Customer Analysis and ISM Practice by ID-POS in Drugstores for Narrow Trade Areas. Marketing Review. 2022. 3. 1
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MISC (10):
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山下貴子. 第13章 Creating Shared Value(共通価値の創造)の実践. パンデミック時代における良心. 2021. 108-115
-
Conceptual Changes in Financial Literacy. 2015. 27. 2. 83-95
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山下貴子. 景気の変化を読み解く金融リテラシー. 2015. 79. 1-6
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山下貴子. 金融意識調査からみた資産選択行動. 日本FP協会調査研究レポート. 2015. 85. 1-6
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リーマン・ショック後の米国家計の金融資産選択行動. 流通科学大学論集 流通・経営編. 2014. 10. 1-21
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Books (2):
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Conscience in the Age of Pandemics
2021
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金融行動のダイナミクス: 少子高齢化と流通革命
2011
Lectures and oral presentations (25):
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組織構成員の創造性の喚起とその実現
(日本マーケティング学会 2023)
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金融リテラシーと次世代金融商品選択行動
(日本マーケティング学会 2023)
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医療機器および医療材料製造業におけるビジネス・エコシステムの構築 - サスティナブル・プラットフォーム・モデルの提言 -
(日本マーケティング学会 2022)
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国内バレエ団の持続的運営に関する研究 - Experiential Value Scale for Ballet Consumption:EVSBCを用いた考察 -
(日本マーケティング学会 2022)
-
中小企業におけるエフェクチュエーションの実践 - 金属リサイクル業界のケース -
(2022)
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Education (4):
- - 1998 Kobe University
- - 1998 Kobe University Graduate School, Division of Administration
- - 1987 Kwansei Gakuin University School of Humanities
- - 1987 Kwansei Gakuin University Faculty of Literature
Professional career (3):
- (BLANK) (Kobe University)
- (BLANK) (Kobe University)
- 博士(学術) (東京大学)
Work history (1):
- University of Marketing and Distribution Sciences Faculty of Commerce, Department of Marketing and Distribution Sciences Associate Professor
Committee career (7):
Awards (7):
Association Membership(s) (6):
Academy of Marketing Science
, AMA
, 日本FP学会
, 日本マーケティグサイエンス学会
, 消費者行動学会
, 日本商業学会
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