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J-GLOBAL ID:200901018786807829   Update date: Aug. 09, 2024

INOUE Masato

イノウエ マサト | INOUE Masato
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (7): brand management organization ,  the internationalization of SAKE ,  local brand ,  product brand ,  global brand ,  brand management ,  global marketing
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2022 - 2024 処理流暢性が消費者購買行動に及ぼす影響 -多様なデータに基づく洞察-
  • 2018 - 2020 越境ECとその決済システムに関する総合的研究
  • 2014 - 2016 多国籍企業における市場導入の地理的範囲を考慮した製品ブランド編成の比較研究
  • 2008 - 2011 グローバル・ブランドの管理における親会社と地域統括本社との意思決定調整
  • 2006 - 2007 グローバル・ブランドの管理における親会社と地域統括本社との関係についての実証研究
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Papers (24):
  • INOUE Masato. The Challenges of Qualitative Research Methods in Distribution and Marketing Studies. 2024. 54. 1-8
  • Xiuyan Yan, Changju Kim, Jungkeun Kim, Masato Inoue. Do many options result in listening to oneself or others during boycott campaigns?. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics. 2024
  • 井上真里, 山本篤民. 日本の伝統的工芸品中小企業における越境ECの課題. 日本大学商学研究所『商学研究』. 2022. 第38. 31-56
  • 井上真里. グローバルなブランド・マネジメント研究のフロンティア. 明治大学経営学研究所『経営論集』. 2022. 第69. 第4. 153-167
  • Masato INOUE. A Foreign Direct Investment Form of Recent SMEs: The FDI Consortium in Japan. The Proceedings 2019, Academic Society of Global Business Administration. 2019. 1-8
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Books (11):
  • グラフィック 経営学入門
    新世社 2023
  • 地域創生マーケティング
    中央経済社 2021
  • グラフィック グローバル・ビジネス
    新世社 2020
  • はじめて学ぶ人のためのグローバルビジネス(三訂版)
    文眞堂 2020
  • グローバル・マーケティング零
    白桃書房 2017
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Lectures and oral presentations  (28):
  • 流通・マーケティング研究における定性的研究方法 -定量的研究方法と定性的研究方法の共進化に向けて-
    (日本流通学会第37回全国大会 2023)
  • Understanding perceived behavioral controllability in boycott campaigns between South Korea and Japan
    (2022 KSMS International Conference 2022)
  • 処理流暢性が店舗内消費者行動に及ぼす影響
    (日本商業学会関東部会7月部会研究会 2022)
  • 日本の中小酒造会社における国際化プロセス
    (日本商業学会第72回全国研究大会 2022)
  • 地域創生における中核企業のビジョンと戦略 -ゲートキーパー視角-
    (日本マーケティング学会リサーチプロジェクト合同研究会 2022)
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Works (11):
  • 「中小企業の国際化と生産性向上6 国内よりも国外で飛躍を」『生産性新聞』
    2020 - 2020
  • 「中小企業の国際化と生産性向上5 オールジャパンで越境EC推進を」『生産性新聞』
    2020 - 2020
  • 「中小企業の国際化と生産性向上4 デザイン・ドリブンで競争優位獲得」『生産性新聞』
    2020 - 2020
  • 「中小企業の国際化と生産性向上3 日韓関係の影響及ぶ企業活動」『生産性新聞』
    2020 - 2020
  • 「中小企業の国際化と生産性向上2 増加する対外直接投資とM&A」『生産性新聞』
    2020 - 2020
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Education (4):
  • 2002 - 2006 Meiji University 経営学研究科 経営学専攻 博士後期課程
  • 1999 - 2001 Meiji University 経営学研究科 経営学専攻 博士前期課程
  • 1997 - 1999 Meiji University 経営学部 経営学科
  • 1995 - 1997 Nagoya University of Foreign Studies 国際経営学部 国際経営学科
Professional career (2):
  • 修士(経営学) (明治大学)
  • 博士(経営学) (明治大学)
Work history (8):
  • 2023/04 - 現在 Chuo University
  • 2021/04 - 中央大学商学部准教授
  • 2015/04/01 - 2021/03 日本大学商学部准教授
  • 2007/04 - 2015/03/31 日本大学商学部専任講師
  • 2013/04/01 - 2014/03/31 "Sejong University, Korea" College of Business Administration 客員副教授
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Committee career (10):
  • 2020/10 - 現在 日本流通学会 副会長
  • 2020/10 - 現在 日本流通学会 編集委員会委員長
  • 2017/10 - 現在 日本流通学会 理事
  • 2019/04 - 2020/10 日本流通学会 関東・甲信越部会長
  • 2013/11 - 2020/10 日本流通学会 企画委員
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Awards (3):
  • 2022/11/05 - Korean Scholars of Marketing Science 2022 Best Conference Paper Award Korea
  • 2018/05/26 - Academic Society of Global Business Administration 優秀論文発表賞 "Korea, Republic of"
  • 2004/11/09 - 財団法人吉田秀雄記念事業財団 第2回「助成研究論文吉田秀雄賞」奨励賞 Japan
Association Membership(s) (9):
Academic Society of Global Business Administration ,  アジア経営学会 ,  流通経済研究会 ,  グローバル・マーケティング研究会 ,  異文化経営学会 ,  日本商業学会 ,  多国籍企業学会 ,  国際ビジネス研究学会 ,  日本流通学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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