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J-GLOBAL ID:200901018859882140   Update date: Jul. 01, 2024

Shoji Masato

ショウジ マサト | Shoji Masato
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (3): Local studies ,  Commerce ,  Business administration
Research keywords  (7): Zone Design ,  service ecosystem ,  value creation ,  Service Dominant Logic ,  Customer relationship ,  マーケティング ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2022 - 2025 Value Co-creation in Service Ecosystems
  • 2021 - 2024 サービス業における文化的知性の国際化への影響に関する研究
  • 2020 - 2023 シェアリングサービスの資源共有メカニズムの解明
  • 2016 - 2019 地域マーケティングにおけるサービス・エコシステムアプローチの研究
  • 2013 - 2016 価値共創視点による顧客リレーションシップの解明
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Papers (38):
  • SHOJI, Masato. Market orientation and Value co-creation. 2023. 12. 3-12
  • 庄司真人. 価値創造とサービス・イノベーション:エコシステムにおけるアクターの役割を中心に. 明大商学論叢. 2023. 105. 4. 57-70
  • 庄司真人. シェアリングと消費: S-Dロジックとの接点. 消費経済研究. 2022. 11. 71-82
  • SHOJI, Masato. Contextual Turns on the Concept of Service : Research Direction for Zone Design. Journal of Zone Design. 2021. 18. 187-201
  • 庄司真人. 価値共創と資源統合:S-Dロジックにおける資源概念と展開パターンの追求. 中小企業支援研究. 2021. 8. 2-7
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MISC (56):
  • SHOJI Masato. The impact and direction of Service-Dominant Logic Research. Journal of marketing & distribution. 2018. 21. 1. 51-68
  • 黒田 哲彦, 小松 秀春, 庄司 真人. 企業経営理論 (平成29年度中小企業診断士第1次試験 : 出題傾向と学習のポイント). 企業診断. 2017. 64. 10. 77-92
  • 庄司 真人. 食文化スタイルの事業戦略 : 「コンテンツ」ではなく「コンテクスト」から(第4回)「フランス宮廷食文化」のスタイルデザイン. 企業診断. 2017. 64. 1. 76-79
  • 庄司 真人. 食文化スタイルの事業戦略 : 「コンテンツ」ではなく「コンテクスト」から(第2回)「江戸前食文化」のスタイルデザイン. 企業診断. 2016. 63. 11. 64-67
  • 黒田 哲彦, 小松 秀春, 庄司 真人. 企業経営理論 (平成28年度 中小企業診断士第1次試験 : 出題傾向と学習のポイント(1)). 企業診断. 2016. 63. 10. 114-130
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Books (25):
  • サービス・ドミナント・ロジックの核心
    同文舘出版 2021 ISBN:4495650114
  • 入門 マーケティングの核心: マーケティングの未来を展望する
    同友館 2021 ISBN:4496055171
  • 地域デザインモデルの研究 : 理論構築のための基本と展開
    学文社 2020 ISBN:9784762030277
  • デザイン思考の実践: イノベーションのトリガー、それを阻む3つの”緊張感”
    同友館 2019
  • 地域マーケティングのコンテクスト転換:コンステレーションのためのSSRモデル
    学文社 2019
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Lectures and oral presentations  (82):
  • サービスの関係編集によるエコシステムの価値発現:アクターの役割を中心に
    (地域デザイン学会 第6回地域デザイン研究推進フォーラム 2024)
  • 価値共創と市場に関する概念的研究
    (日本経営診断学会全国大会 2023)
  • 外向きの地域デザインへ マーケティングの視点から
    (地域デザイン学会全国大会 2023)
  • 貿易研究の制度的アプローチ: S-Dロジック視点
    (日本貿易学会東部部会 2023)
  • International Trade Orientation in Japan: Perspectives from Market orientation
    (Korea-China-Japan Trade Research Association Joint Academic Conference East Asia Cooperation under the RCEP 2023)
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Education (3):
  • 1996 - 1999 Meiji University Graduate School of Commerce
  • 1994 - 1996 Meiji University Graduate School of Commerce
  • 1990 - 1994 Meiji University School of Commerce Department of Commerce
Work history (9):
  • 2015/04 - 現在 Graduate School of Takachiho University Business School Professor of Marketing
  • 2007/04 - 現在 Takachiho University Faculty of Commerce, Department of Marketing Professor of Marketing
  • 2005 - 現在 Meiji University School of Commerce Lecturer
  • 2022/04 - 2022/09 Meiji University Professional Graduate School of Global Business Lecturer
  • 2005/04 - 2016/03 Asia University Junior College Lecturer
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Committee career (8):
  • 2024/05 - 現在 日本貿易学会 理事
  • 2020/09 - 現在 日本経営診断学会 理事
  • 2015/06 - 現在 地域デザイン学会 理事
  • 2020/05 - 2024/06 サービス学会 理事
  • 2022/06 - 2024/05 Japan Academy for International Trade and Business secretary-general
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Association Membership(s) (13):
日本流通学会 ,  Japan Society of Business Administration ,  Academy of Marketing Science ,  American Marketing Association ,  Japan Academy for International Trade and Business ,  Japan Management Diagnosis Association ,  Japan Society of Marketing and Distribution ,  Japan Marketing Academy ,  society of servicelogy ,  THE JAPAN ACADEMY FOR ASIAN MARKET ECONOMIES ,  Association of Design about Strategy for Zone Industry and Zone Brand ,  THE JAPAN ACADEMY FOR CONSUMPTION ECONOMY ,  JAPAN LOGISTICS SOCIETY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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