Rchr
J-GLOBAL ID:200901018976112827   Update date: Mar. 17, 2015

Kiyama Tetsuya

キヤマ テツヤ | Kiyama Tetsuya
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (4): 中国現代教育史 ,  比較教育 ,  Comparative Education ,  Educational History in China
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2014 - 2016 中国における「都市と農村の教育一体化」政策
  • Development Orientation of China's Non-governmental school
  • Child-Study in Modern Japan
  • Study on Universalizing Education in Contemporary China
MISC (31):
  • 木山 徹哉. 法改正後の中国義務教育. アジア教育学会紀要. 2011. 5
  • 保護者の期待する保育者像-質問紙調査の分析を中心に-. 九州教育学会研究紀要. 2002. 第30巻
  • 保護者の保育ニーズに関する実証的研究. 九州女子大学紀要. 2002. 第39巻1号
  • 蘇北地区の子どもの学習環境-質問紙調査の結果分析を中心に-. 平成9-11年度文部省科学研究費補助金研究成果報告書. 2000. 49-67
  • 福岡調査に見る親子関係と子どもの生活 -蘇南調査の結果との比較を通して-. 福岡県立大学生涯福祉研究センター研究報告叢書. 1999. 2. 31-65
more...
Books (4):
  • 中国義務教育関連用語集第1~3集
    秀文社印刷 2014
  • 改革開放下中国教育の動態
    東信堂 2005
  • 諸外国の社会科教育と国際理解-中国-
    『国際理解教育と教育実践』エムティ出版 1994
  • 新教育理論の学問的基礎-中国-
    『新教育運動の理論』明治図書 1988
Works (3):
  • 現代中国の社会・文化変動-「現代中国における社会的・文化的変動に関する実証的調査研究」(1994〜96年度)第3年次報告書
    1997 -
  • 現代中国における社会的・文化的変動に関する実証的調査研究-第2年次調査報告書
    1995 -
  • 現代中国における社会的・文化的変動に関する実証的調査研究ーー第1年次・予備調査報告書ーー
    1994 -
Education (4):
  • - 1985 University of Tsukuba
  • - 1985 University of Tsukuba Graduate School, Division of Education
  • - 1979 Yokohama National University College of Education
  • - 1979 Yokohama National University Faculty of Education
Professional career (1):
  • Master of Education (University of Tsukuba)
Work history (8):
  • 1990 - 2000 Okazaki Women's Junior College
  • 1990 - 2000 Okazaki Women's Junior College Assistant Professor
  • 1995 - 1997 愛知女子短期大学 非常勤講師
  • 1995 - 1997 Aichi Women's Junior College Part-time Lecturer
  • 1987 - 1997 Aichi University of Education
Show all
Association Membership(s) (5):
JAPAN SOCIETY OF RESEARCH ON EARLY CHILDHOOD CARE AND EDUCATION ,  アジア教育学会 ,  九州教育学会 ,  日本比較教育学会 ,  教育史学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page