Rchr
J-GLOBAL ID:200901019087061281
Update date: Sep. 23, 2022
Yazawa Tadashi
ヤザワ タダシ | Yazawa Tadashi
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Education - general
Research keywords (2):
教育課程
, Curriculum
Research theme for competitive and other funds (2):
- 初等・中等教育におけるカリキュラムに関する研究
- Study on Curriculum History and Theory in Primary and Secondary School Education
MISC (60):
-
矢澤雅. B.バーンスティンの教育知識コードについて. 『名古屋学院大学論集』(人文・自然科学篇). 2010. 46. 2. 29-39
-
On the Educational Knowledge Codes of B.Bernstein. Journal of Nagoya Gakuin University-Humanities and Natural Sciences-. 2010. 46. 2. 29-39
-
矢澤雅. L.ステンハウスの探究型カリキュラム論に関する一考察. 『名古屋学院大学論集』(人文・自然科学篇)(. 2009. 45. 2. 23-33
-
A Study on Stenhouse's Theory of the Inquiry Learning and Process Curriculum. Journal of Nagoya Gakuin University-Humanities and Natural Sciences-. 2009. 45. 2. 23-33
-
A critical appreciation on a behavioral objectives model of curriculum. Journal of Nagoya Gakuin University Humanities and natural sciences. 2008. 44. 2. 39-49
more...
Books (19):
-
改訂新版 特別活動と人間形成(共著)、第6章「特別活動と総合的な学習」
学文社 2010
-
イギリス教育社会史(共訳書)
学文社 2007
-
教育の方法と技術(共著)、第6章「教授組織と学習組織」
図書文化社 2006
-
現代カリキュラム研究-学校におけるカリキュラム開発の課題と方法-(共著)、第3章「カリキュラム・アクション・リサーチの歴史的展開と本質的要素」
学文社 2001
-
新版 特別活動と人間形成(共著)、第6章「特別活動と総合的な学習」
学文社 2001
more...
Lectures and oral presentations (4):
-
クラブ活動と部活動でどのような力が育つか
(特別活動学会 2001)
-
教科の歴史的変容に関する考察ーコンプリヘンシブ・スクールにおける「地域学習」を中心としてー
(関東教育学会 1998)
-
イギリスのカリキュラムの史的展開過程に関する一考察
(日本学校教育学会 1993)
-
アメリカ合衆国における1950年代の統合的カリキュラムに関する一考察
(日本教育方法学会 1980)
Professional career (2):
- Master of pedagogy (Tokyo Kyouiku University)
- bachelor of pedagogy (Tokyo Kyouiku University)
Association Membership(s) (9):
筑波大学教育学会
, アメリカ教育学会
, 日本カリキュラム学会
, 関東教育学会
, 日本特別活動学会
, 日本デューイ学会
, 日本学校教育学会
, 日本教育方法学会
, 日本教育学会
Return to Previous Page