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J-GLOBAL ID:200901019087061281   Update date: Apr. 13, 2010

Yazawa Tadashi

ヤザワ タダシ | Yazawa Tadashi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (2): 教育課程 ,  Curriculum
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 初等・中等教育におけるカリキュラムに関する研究
  • Study on Curriculum History and Theory in Primary and Secondary School Education
MISC (60):
  • 矢澤雅. B.バーンスティンの教育知識コードについて. 『名古屋学院大学論集』(人文・自然科学篇). 2010. 46. 2. 29-39
  • On the Educational Knowledge Codes of B.Bernstein. Journal of Nagoya Gakuin University-Humanities and Natural Sciences-. 2010. 46. 2. 29-39
  • 矢澤雅. L.ステンハウスの探究型カリキュラム論に関する一考察. 『名古屋学院大学論集』(人文・自然科学篇)(. 2009. 45. 2. 23-33
  • A Study on Stenhouse's Theory of the Inquiry Learning and Process Curriculum. Journal of Nagoya Gakuin University-Humanities and Natural Sciences-. 2009. 45. 2. 23-33
  • 矢澤雅. 行動目標モデルのカリキュラム論とその批判. 『名古屋学院大学論集(人文・自然科学篇)』. 2008. 44. 2. 39-49
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Books (19):
  • 改訂新版 特別活動と人間形成(共著)、第6章「特別活動と総合的な学習」
    学文社 2010
  • イギリス教育社会史(共訳書)
    学文社 2007
  • 教育の方法と技術(共著)、第6章「教授組織と学習組織」
    図書文化社 2006
  • 現代カリキュラム研究-学校におけるカリキュラム開発の課題と方法-(共著)、第3章「カリキュラム・アクション・リサーチの歴史的展開と本質的要素」
    学文社 2001
  • 新版 特別活動と人間形成(共著)、第6章「特別活動と総合的な学習」
    学文社 2001
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Lectures and oral presentations  (4):
  • クラブ活動と部活動でどのような力が育つか
    (特別活動学会 2001)
  • 教科の歴史的変容に関する考察ーコンプリヘンシブ・スクールにおける「地域学習」を中心としてー
    (関東教育学会 1998)
  • イギリスのカリキュラムの史的展開過程に関する一考察
    (日本学校教育学会 1993)
  • アメリカ合衆国における1950年代の統合的カリキュラムに関する一考察
    (日本教育方法学会 1980)
Professional career (2):
  • Master of pedagogy (Tokyo Kyouiku University)
  • bachelor of pedagogy (Tokyo Kyouiku University)
Association Membership(s) (9):
筑波大学教育学会 ,  アメリカ教育学会 ,  日本カリキュラム学会 ,  関東教育学会 ,  日本特別活動学会 ,  日本デューイ学会 ,  日本学校教育学会 ,  日本教育方法学会 ,  日本教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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