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J-GLOBAL ID:200901021866393600
Update date: Jan. 30, 2024
Sakaguchi Masako
サカグチ マサコ | Sakaguchi Masako
Affiliation and department:
Research field (2):
Japanese linguistics
, Science education
Research keywords (4):
日本語教育
, 日本語学
, Japanese Education
, Japanese Linguistics
Research theme for competitive and other funds (7):
- 2021 - 2024 非母語話者向け日日辞典のための定義記述語彙の検証と改良
- 2017 - 2023 Toward the Compilation of a Japanese-Japanese Dictionary for Learners
- 2015 - 2018 The Study of Communication Skill Education
- 2006 - 2008 Synthetic research on how the Japanese teachers training course respond to Japanese teachers needed
- 2004 - 2005 SURVEILLANCE STUDY ON TRAINING PRACTICE CAPABILITY AND THE IDEA OF PRACTICE TEACHING IN JAPANESE TEACHER TRAINING
- 日本語学習者の中間言語
- 現代日本語の連用修飾構造
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MISC (5):
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坂口 昌子. 日本語学習者の要約文の問題点- テストの成績とパフォーマンスの成果のずれを考える -. 研究論叢. 2017. 89
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日本語教員養成コースで実施されている実習の実態. 京都外国語大学 日本語学科 『無差』. 2005. 第12号
-
Sakaguchi Masako. Errors of particles ga and wo in students' writing and acquisition of their correct use : different tendencies between Chinese and Korean students. Bulletin of the Kyoto University of Foreign Studies. 2004. LXIII. 65-75
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坂口 昌子. 日本語学習者の作文データ分析を通してみた 格助詞「を」の誤用傾向-「を」と「が」の交代を中心として. 『日本語・日本文化研究』京都外国語大学留学生別科紀要. 2003. 10号. 9-19
-
誤用分析にもとづく「ながら」と「(]G4987[)(]G0544[)(ミョンソ)」の比較-始点の用法と述語の持続性を中心に-. 国際交流基金 日本語国際センター 『世界の日本語教育』. 2001. 11
Works (3):
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4技能別教材作成プロジェクト
2005 -
-
日本語教員養成における実践能力の育成と教育実習の理念に関する調査研究
2004 -
-
ゼロ初級からの日本語学習者の作文
2001 -
Education (2):
- - 2001 Osaka Prefecture University
- - 2001 Osaka Prefecture University Department of Language and Culture
Professional career (1):
- MA(Education) (Nara University of Education)
Work history (3):
- 2001 - - 京都外国語大学講師
- 1996 - 1997 常勤講師(韓国 嶺南大学校)
- 1995 - 1996 教務補佐員(京都大学工学部)
Association Membership(s) (4):
韓国日本語学会
, 国語学会
, 文法学会
, 日本語教育学会
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