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J-GLOBAL ID:200901022088468408   Update date: Aug. 26, 2022

Saida Chisato

サイダ チサト | Saida Chisato
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Foreign language education
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2017 - 2020 英語学習到達度評価の垂直尺度化に関する研究
  • 2016 - 2020 発達段階をトレースできる到達度評価のためのIRT尺垂直尺度構成の試み
  • 2013 - 2017 英語教育における多値型データ分析のための拡張型項目モデル適用に関する研究
  • 2013 - 2014 英語学力の経年変化に関する研究
  • 2013 - 2014 教員養成充実のための入試から卒業までのデータ分析システムの構築
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Papers (8):
  • 斉田 智里, 亀山 弘二郎, 吉田 早希, 和田 雅広, Stebbins Antoine. 横浜国立大学附属鎌倉中学校英語科における目標に準拠した評価の実践. 横浜国立大学教育学部紀要. 2018. 1. 58-75
  • OYAMA Kanji, SAIDA Chisato. An Explorative Study on Specifying Teachers' English Language Competence : Focusing on Secondary School English Teachers in Japan. KATE journal. 2017. 31. 31. 57-70-70
  • Chisato Saida. Creating a Common Scale by Post-Hoc IRT Equating to Investigate the Effects of the New National Educational Policy in Japan. LANGUAGE ASSESSMENT QUARTERLY. 2017. 14. 3. 257-273
  • A review of the research report on the Center Listening Test of the National Center for University Entrance Examinations. British Council New Directions in Language Assessment: JASELE journal special edition. 2016. 123-134
  • Saida, C, Kumagai, R, Noguchi, H. Investigation of Differential Item Functioning in CAN-DO Statements Across Multiple Groups. AILA World Congress 2014. 2014
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Books (3):
  • 「学ぶ・教える・考える」ための実践的英語科教育法
    大修館書店 2018
  • 『探求!教育心理学の世界』
    新曜社 2017 ISBN:4788515113
  • Trends and Current Issues in English Language Education in Japan: Integrating Theory and Practice
    2014
Lectures and oral presentations  (11):
  • Investigation of differential item functioning in can-do statements across multiple groups
    (AILA World Congress 2014 2014)
  • The effects of learning English in elementary school on the proficiency and attitude of university students
    (2013)
  • 大学入試センター試験リスニングテスト導入の英語指導法における波及効果の解明
    (関東甲信越英語教育学会 第37回長野研究大会 2013)
  • 英語プレイスメントテストの特異項目機能分析-文系理系・男女に有利な項目、不利な項目-
    (第39回全国英語教育学会北海道研究大会 2013)
  • 英語学力テストの項目困難度及び項目識別力に影響を及ぼす要因の検討
    (関東甲信越英語教育学会 第36回群馬研究大会 2012)
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Education (2):
  • - 2002 University of Tsukuba Graduate School, Division of Education
  • The University of Tokyo Faculty of Law
Professional career (1):
  • 博士(心理学) (名古屋大学)
Work history (4):
  • 2017/04 - 現在 Yokohama National University College of Education
  • 2011/04 - 2017/03 Yokohama National University
  • 2007/04 - 2011/03 Ibaraki University
  • 2005/04 - 2007/03 Ibaraki University
Awards (5):
  • 2015/08/30 - 大学英語教育学会 2015年度大学英語教育学会賞(JACET賞)(学術出版部門) 英語学力経年変化に関 する研究
  • 2009/08 - 全国英語教育学会賞(教育奨励賞)
  • 2004/11 - SPSS賞(研究奨励賞)
  • 2003/02 - ELEC賞
  • 2002/06 - 英検研究助成入賞
Association Membership(s) (5):
筑波英語教育学会 ,  関東甲信越英語教育学会 ,  日本教育心理学会 ,  大学英語教育学会 ,  全国英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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