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J-GLOBAL ID:200901022301321610   Update date: Dec. 18, 2024

Sanada Kazushi

サナダ カズシ | Sanada Kazushi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Other affiliations (1):
Research field  (2): Mechanics and mechatronics ,  Fluid engineering
Research keywords  (3): Control Engineering ,  Modeling ,  Fluid power system
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2023 - 2026 Quantitative Evaluation of "Swelling" as a Health Indicator for the Severely Disabled Persons and its Transition by Activity History
  • 2017 - 2020 流体動力のリアルタイム計測システム
  • 1999 - 2001 パワーアシスト椅子の研究
  • 1989 - 1990 A Study of an Electro-hydraulic Servo System with an Analog Adaptive Controller
  • 1986 - 1986 直列絞りを有するポペットの特性解析とそのロジック弁への応用に関する研究
Papers (363):
  • HASHIMOTO Daiju, FUJITA Masataka, SANADA Kazushi. A Study on hydraulic impedance measurement technology. TRANSACTIONS OF THE JAPAN FLUID POWER SYSTEM SOCIETY. 2023. 54. 2. 19-26
  • NAGURA Shinobu, YANAGIDA Yuta, SANADA Kazushi. Study on An Application of Digital-Hydraulic Pressure Reducing Circuit to Pilot-Pressure Supply Circuit of Construction Machinery. TRANSACTIONS OF THE JAPAN FLUID POWER SYSTEM SOCIETY. 2023. 54. 1. 10-17
  • 江口友一, 眞田一志, 倉林大輔, 緒方徹, 高嶋淳. 浮腫の定量評価に向けた3D スキャナ を用いた足部体積計測精度の検証. LIFE2023. 2023
  • 橋本 大樹, 眞田 一志. 油圧インピーダンス計測におけるパラメータ同定. 2023 年春季フルードパワーシステム講演会講演論文集. 2023
  • 長友雄太朗, 児玉和哉, 眞田一志. デジタル油圧昇圧回路のシリンダ駆動回路への応用に関する研究. 計測自動制御学会2022年度産業応用部門大会. 2022
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MISC (38):
  • 眞田 一志. 産学連携教育「モノづくり実習」による人材育成の試み. MATLAB EXPO 2016 JAPAN. 2016
  • 眞田 一志. LMS Imagine Lab Amesim物理モデリングを使用した制御系設計セミナー. シーメンスセミナー. 2016
  • Design of Supporting Arm for Reducing Factory Worker Load and Experimental Evaluation of Supporting Performance. 2016. 49-51
  • Stiffness Control of Supporting Arm for Reducing Factory Worker Load. 2016. 52-54
  • Produce of Supporting Arm for Factory Worker and Experimental Evaluation of Supporting Performance using Cooperation Control. 2016. 110-112
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Books (1):
  • 実用油圧ポケットブック(2012年版)
    (一社)日本フルードパワー工業会 2012
Lectures and oral presentations  (11):
  • Estimation of Unsteady Incompressible Fluid Flow in a Pipe using Lumped Parameter Model for Kalman Filter
    (5th China-Japan Joint Workshop for Fluid Power 2018)
  • Application of DDVC Fuel Injection System to Ship Speed Control
    (Proceedings of BATH/ASME Symposium on Fluid Power and Motion Control FPMC 2016. 2016)
  • Challenges for energy-saving of oil-hydraulic technology.
    (Proceedings of the Fluid Power Technical Seminar. 2016)
  • Speed Control of Marine Diesel Engine by DDVC Fuel Injection System
    (Proceedings of the 4th Japan-China Joint Workshop on Fluid Power 2016 in Tokyo. 2016)
  • Direct Drive Volume Control applied to a Fuel Injection Control of Marine Diesel Engine
    (Proceedings of KSFC 2015 Autumn Conference on Drive & Control. 2015)
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Education (2):
  • - 1986 Tokyo Institute of Technology Graduate School, Division of Science and Engineering
  • - 1984 Tokyo Institute of Technology Faculty of Engineering Department of Control Engineering
Professional career (2):
  • Doctor of Engineering (Tokyo Institute of Technology)
  • Master of Engineering (Tokyo Institute of Technology)
Work history (7):
  • 2004/08 - 現在 Yokohama National University Faculty of Engineering Division of Systems Research Professor
  • 2019/04 - 2025/03 Yokohama National University College of Engineering Science Dean
  • 2013/04 - 2015/03 Yokohama National University Cooperative Research and Development Center Center Director
  • 2001/04/01 - 2004/07/31 Yokohama National University Graduate School of Engineering Department of Systems Integration Associate Professor
  • 2001/04 - 2004/07 Yokohama National University Faculty of Engineering Division of Systems Research Associate Professor
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Committee career (7):
  • 2020/05 - 2022/04 日本フルードパワーシステム学会 会長
  • 2018/05 - 2020/04 日本フルードパワーシステム学会 会長
  • 2016/05 - 2018/04 日本フルードパワーシステム学会 副会長
  • 2011/02 - 2012/02 産業応用部門運営員会 部門長
  • 2010/01 - 2011/02 計測自動制御学会産業応用部門 副部門長
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Awards (7):
  • 2022/10 - 経済産業省 令和4年度産業標準化事業表彰(経済産業大臣賞)
  • 2017/05 - 油空圧機器技術振興財団 油空圧機器技術振興財団論文顕彰 DDVC方式燃料噴射装置による舶用ディーゼルエンジンの噴射量制御
  • 2012/05 - 油空圧機器技術振興財団 油空圧機器技術振興財団論文顕彰 管路動特性の最適化有限要素モデルを用いたカルマンフィルタに関する研究
  • 2010/05 - 日本フルードパワーシステム学会 日本フルードパワーシステム学会学術論文賞 最適化有限要素モデルによる管路の流体過渡現象のシミュレーション
  • 2001 - 社団法人日本油空圧学会学術論文賞
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Association Membership(s) (5):
ターボ機械協会 ,  日本機械学会 ,  自動車技術会 ,  計測自動制御学会 ,  日本フルードパワーシステム学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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