Rchr
J-GLOBAL ID:200901023081972263   Update date: Jul. 23, 2024

Fujii Yoshiko

フジイ ヨシコ | Fujii Yoshiko
Affiliation and department:
Research field  (1): Literature - European
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2020 - 2023 19世紀後半~20世紀初頭の英文学における階級横断的な男性性の再定義の研究
MISC (16):
  • Yoshiko Fujii. What the Kneeling Knight, Sir Galahad Means: A Study on Tom Brown's Schooldays with a Focus on Arthur Hughes' Illustrations. Tinker Bell. 2022. 67. 1-17
  • Yoshiko Fujii. Harriet Martineau's 'The Play Fellow' : A Consideration with a Focus on Crofton Boys (1841). 2019. 52. 11-28
  • Yoshiko Fujii. Publisher Macmillan's Pioneer Years and Thomas Hughes: Biographies and Autobiographical Narratives Hughes Wrote. 2014. 40. 25-42
  • Yoshiko Fujii. Working Men's College Yesterday, Today, and Tomorrow - Another School Story by Thomas Hughes with F. D. Maurice and Others. 2013. 39. 1-14
  • Yoshiko Fujii. Thomas Hughes' Tom Brown's Schooldays: He Wrote a Public School Story at Working Men's College. Tinker Bell. 2013. 58
more...
Books (14):
  • 『ルイス・キャロルの実像』
    小鳥遊書房 2020 ISBN:9784909812315
  • 『コウルリッジのロマン主義』
    東京大学出版会 2020 ISBN:9784130860598
  • 『上野瞭を読む』
    創元社 2020 ISBN:9784422120683
  • 『英語圏諸国の児童文学 II テーマと課題』
    2011 ISBN:9784623060146
  • 『英語圏諸国の児童文学 I 物語ジャンルと歴史』
    ミネルヴァ書房 2011 ISBN:9784623060139
more...
Education (3):
  • 1996 - 1999 Nara Women's University
  • 1993 - 1995 Osaka City University
  • 1988 - 1992 大阪女子大学 学芸学部 英文科
Professional career (2):
  • M.A. (Osaka City University)
  • 博士(文学) (奈良女子大学)
Work history (5):
  • 2022/04 - 現在 大阪公立大学 非常勤講師
  • 1999/04 - 現在 京都教育大学 非常勤講師
  • 2006/04 - 2021/03 大阪市立大学 非常勤講師
  • 2003/10 - 2009/09 奈良女子大学 人間文化研究科 助教
  • 2000 - 2003 Nara Women's University
Committee career (1):
  • 2006/04 - 現在 英語圏児童文学会 (旧 日本イギリス児童文学会) 理事
Awards (1):
  • 1987 - 日本児童文学学会奨励賞
Association Membership(s) (6):
関西コールリッジ研究会 ,  奈良女子大英語英米文学学会 ,  イギリス・ロマン派学会 ,  日本イギリス児童文学会 ,  日本児童文学学会 ,  日本英文学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page