Rchr
J-GLOBAL ID:200901023832905850
Update date: Feb. 29, 2024
MIYAZAKI Ko
MIYAZAKI Ko
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Doshisha University Faculty of Economics Department of Economics
About Doshisha University Faculty of Economics Department of Economics
Search "Doshisha University Faculty of Economics Department of Economics"
Detailed information
Job title:
Professor
Research field (5):
Educational technology
, Web and service informatics
, Learning support systems
, Information networks
, Database science
MISC (60):
宮崎 耕. ミートアップ型ピアラーニングコミュニティによるオンライン授業の学修効果向上の試み. 大学ICT推進協議会2014年度年次大会論文集. 2014
宮崎 耕. マルチスクリーンを活用した高効率で効果的なアクティブラーニングの実践. 大学ICT推進協議会2013年度年次大会論文集. 2013. 94-97
宮崎 耕. オンライン授業の新段階----学習スタイルと学習環境の変化に関する考察----. 大学ICT推進協議会2012年度年次大会論文集. 2012. 97-99
宮崎 耕. 学士課程教育における新時代の情報教育カリキュラム. 大学ICT推進協議会2011年度年次大会論文集. 2011. 447-448
宮崎 耕. オンデマンド授業に対するニーズと評価に関する一考察. 平成19年度情報教育研究集会講演論文集. 2007. 120-122
more...
Books (7):
Computers and Society
Shoko-do 2005
Campus Computing
Ohmsha 2002
Not entered
Ohmsha 1999
Not entered
Ohmsha 1998
Not entered
Kobe University Keizai Keiei Kenkyu Sosho 1995
more...
Lectures and oral presentations (11):
同志社大学におけるオンデマンド授業について
(「通学制大学におけるオンライン教育研究会」 2019)
「大学コンソーシアム京都オープンコースウェアの開発」
(『平成16年度文部科学省特色ある大学教育支援プログラム「大学連携による新しい教養教育の創造---京都地域における単位互換制度---」研究成果報告会』 2008)
「高等教育におけるオープン化の潮流-オープンコンテンツを中心に-」
(日本情報経営学会関西支部『第193回月例研究会』 2007)
「大学連携志向オープンコースウェア システムの開発」
(大学コンソーシアム京都『第12回FDフォーラム』 2007)
学部教育におけるe-Learningの教育効果と学生ニーズ -通学制大学におけるネット授業の定着事例-
(e-Learning Forum 2004 Summer 2004)
more...
Education (1):
- 1988 Kobe University
Professional career (1):
Master of Business Administration (Kobe University)
Committee career (1):
2003 - 2012 Japan Society for Information and Management Committee Member
Awards (1):
2013 - 2013年度大学ICT推進協議会年次大会最優秀論文賞
Association Membership(s) (1):
Japan Society for Information and Management (JSIM)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM