Rchr
J-GLOBAL ID:200901025227777002   Update date: Aug. 27, 2024

Hiraki ikumi

ヒラキ イクミ | Hiraki ikumi
Affiliation and department:
Job title: Research Associate
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (2): 消費者行動 ,  マーケティング
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2024 - 2028 Artificial Intelligence at the Point of Purchase and Consumer Decision-making
  • 2019 - 2025 職務空間における感覚変数が従業員満足に及ぼす影響についての研究
  • 2019 - 2024 消費者行動における知覚バイアスの発生とその影響に関する体系的研究
  • 2019 - 2023 感覚マーケティングに対する企業視点と消費者視点からの包括的検討
  • 2015 - 2019 感性刺激が店舗内購買行動に及ぼす影響についての包括的研究
Show all
Papers (15):
more...
MISC (7):
  • 平木いくみ. 香りとセンサリーマーケテイング. 日本香料協会「香料」. 2023
  • 恩藏直人, 平木いくみ, 石井裕明, 外川拓. 小売企業の経営者が考える「センサリー・マーケティング」. DIAMOND Chain Store. 2019. 50. (7). 21-21
  • 平木 いくみ. ヤオコー川野澄人社長に聞く センサリー視点の店づくり. DIAMOND Chain Store. 2019. 50. 6. 24
  • 平木 いくみ. 「高級感」「世界観」 を空間で演出する! そごう・西武のセンサリー・マーケティング. DIAMOND Chain Store. 2018. 49. 12. 19
  • 橋田洋一郎, 平木いくみ. (抄訳)文字デザインに対する印象と分類(下). 早稲田大学大学院商学研究科(商経論集). 2006
more...
Books (8):
  • マーケティングの力
    2023
  • 商品開発と流通
    2023
  • 消費者心理学
    勁草書房 2018
  • 医療マーケティングの革新
    有斐閣 2018
  • マーケティング論
    放送大学教育振興会 2017
more...
Lectures and oral presentations  (20):
  • How to promote local specialty that encourage travel to the production area: Focusing on the effects of presenting the product's production process
    (INFORMS Marketing Science Conference 2024)
  • 生産地への渡航を促す特産品の訴求方法: 製品の生成プロセス提示による効果に着目して
    (2023)
  • Effects of surprise emotion elicited by offline versus online coupons
    (Association for Consumer Research, ACR 2023 Conference 2023)
  • The effect of music on vertical interpersonal communication: A sensory marketing perspective
    (American Marketing Association, 2022 AMA Winter Virtual Conference 2022)
  • 小売企業における感覚マーケティングの展開 -消費者の五感に訴える店舗販促を考える-
    (リテールアド・コンソーシアムFORUM 「ニューノーマル時代のリテール販促戦略」 2021)
more...
Education (2):
  • 2002 - 2006 Waseda University Graduate School of Commerce
  • 1994 - 1998 Waseda University School of Commerce
Professional career (1):
  • 修士 (早稲田大学)
Work history (6):
  • 2018/09 - 現在 早稲田大学大学院 商学研究科 非常勤講師
  • 2012/04 - 現在 Tokyo International University School of Business and Commerce
  • 2016/04 - 2021/09 The Open University of Japan
  • 2009/09 - 2012/03 Jissen Women's University Faculty of Humanities and Social Sciences
  • 2006/04 - 2009/03 Meiji Gakuin University Faculty of Economics
Show all
Committee career (13):
  • 2022/10 - 現在 日本広告学会 理事
  • 2022/09 - 現在 株式会社キングジム 社外取締役
  • 2022/08 - 現在 埼玉県総合評価委員
  • 2021/09 - 現在 埼玉県都市計画審議会委員
  • 2020 - 現在 中小企業診断士試験委員
Show all
Association Membership(s) (5):
Association for Consumer Research ,  JAPAN ACADEMY OF ADVERTISING ,  Japan Marketing Academy ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION ,  JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page