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J-GLOBAL ID:200901026017500691   Update date: Feb. 01, 2024

Iwata Yasuyuki

イワタ ヤスユキ | Iwata Yasuyuki
Affiliation and department:
Homepage URL  (2): http://www.u-gakugei.ac.jp/~currict/about/iwata.htmlhttp://www.u-gakugei.ac.jp/~currict/about/iwata-e.html
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (3): Initial Teacher Training ,  カリキュラム開発 ,  教師教育
Research theme for competitive and other funds  (14):
  • 2023 - 2027 The Study on "Pedagogy" Related to Training Excellent Teaching Professionals Based on Comparing with Different Countries
  • 2021 - 2025 A Research on Teachers' Professional Development through Their Experience at Japanese International Schools Abroad
  • 2021 - 2024 「大学における教員養成」の再構築に関する理論的・実証的研究
  • 2019 - 2023 「教える」専門家の養成を学問として構築する「教育学」モデルの研究
  • 2017 - 2021 Interdisciplinary Research on "Parent-school Conflict" Case Studies and Dispute Prevention and Resolution
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MISC (32):
  • 日本の教員養成系大学における短期海外研修プログラムの企画・実践・効果に関する考察-教職志望者の視野を外に開くカリキュラムづくり-. 日本教師教育学会年報. 2018. 134-144
  • 日本の「教育学部」:1980年代以降の動向-政策圧力と大学の主体性をめぐって-. 日本教師教育学会年報. 2018. 27. 8-17
  • Improvement of Learnings among Universities of Education in Japan, Based on Institutional Research: from HATO Project. 2018. 68. 3. 105-110
  • Issues on ‘Teacher Education at/by Universities - from a comparative point of view. 2018. 69. 499-508
  • 教員養成段階で教師の不祥事は予防できるか. 季刊教育法. 2017. 195. 40-45
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Books (21):
  • 教師教育研究ハンドブック
    学文社(東京) 2017 ISBN:9784762027352
  • 「東アジア的教師」の今
    東京学芸大学出版会(小金井市) 2015 ISBN:9784901665384
  • 現代日本の教育改革
    高陵社(東京) 2014 ISBN:9784771110076
  • 小学校教師に何が必要か
    東京学芸大学出版会(小金井市) 2013 ISBN:9784901665339
  • 教職論
    学文社(東京) 2012 ISBN:9784762016523
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Lectures and oral presentations  (65):
  • Power Balances for Initial Teacher Education in Market Theory: Consideration from Japanese Case after 2000s
    (The Comparative Education Society of Hong Kong (CESHK) Spring Annual Conference 2019)
  • Current Trends in Teacher Education across Asian Regions, focusing on study contents for preservice training
    (Teacher Education in (Trans) formation: Global Trends, National Process and Local Factors 2018)
  • 日本の「教育学部」:1980年代以降の動向
    (日本教師教育学会第28回大会 2018)
  • 日本の教師教育政策と「理論と実践の往還」-教師教育の立場から-
    (日本教育学会第77回大会 2018)
  • 教員養成の「構造変容」を探る-2005年抑制策撤廃後の日本の小学校教員養成はどう変わったか-
    (日本教育学会第77回大会 2018)
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Education (2):
  • - 1994 東京大学大学院 教育学研究科 教育学
  • - 1987 The University of Tokyo Faculty of Education
Professional career (2):
  • 教育学修士 (東京大学)
  • 博士(教育学) (神戸大学)
Association Membership(s) (6):
The Comparative Education Society of Hong Kong ,  教育目標・評価学会 ,  日本教育行政学会 ,  日本教師教育学会 ,  日本教育学会 ,  教育史学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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