Rchr
J-GLOBAL ID:200901026753044083   Update date: Jan. 30, 2024

SAIKI Kei-ichiro

サイキ ケイイチロウ | SAIKI Kei-ichiro
Affiliation and department:
Job title: 教授
Research field  (3): Hygiene and public health (non-laboratory) ,  Hygiene and public health (laboratory) ,  Healthcare management, medical sociology
Research keywords  (4): 生物統計学 ,  Epidemiology ,  公衆衛生学 ,  Public Health
Research theme for competitive and other funds  (13):
  • 2020 - 2024 看護系大学における臨床実習前の共用試験の検討
  • 2019 - 2023 Action research to foster civility in career path from students to nurses
  • 2018 - 2021 量的な看護研究における統計手法利用の現状分析と報告のためのガイドラインの提案
  • 2016 - 2019 看護教育におけるインシビリティー(incivility)尺度の開発
  • 2015 - 2018 Improvement of Computer Based Testing(CBT) system software for common test for nursing colleges and introduction of CBT system to nursing education.
Show all
Papers (20):
MISC (18):
more...
Books (6):
  • 上手な情報検索のためのPubMed活用マニュアル 改訂第2版
    南江堂 2005
  • EBNと臨床研究(看護のための最新医学講座第36巻) 第3章臨床研究,統計手法の選び方,相関と回帰・パソコン統計ソフト
    中山書店 2003
  • 統計学-基礎と実践-
    メヂカルフレンド社 1995
  • Methods and Applications in Mental Health Surveys : The Todai Health Index : Part II. 5. Construction of the Life Habits Inventory
    University of Tokyo Press 1991
  • HALBAUによるデータ解析入門
    現代数学社 1989 ISBN:4768702031
more...
Lectures and oral presentations  (8):
  • 教育場面での活用に向けた「看護系大学共用試験CBTシステム」ソフトウェアの汎用化改修
    (第37回日本看護科学学会学術集会 2017)
  • 看護学生が認識する教員のcivilityとincivility
    (第82回日本健康学会総会 2017)
  • 保健機能食品の科学的根拠に関する検討
    (第82回日本健康学会総会 2017)
  • 著者をエンパワメントする査読コメントを書こう
    (日本看護科学学会学術集会講演集 2015)
  • 看護研究の現状と支援ニーズ 様々な現場で働く看護職を対象とした郵送調査から
    (日本看護科学学会学術集会講演集 2014)
more...
Works (2):
  • 母子の生活習慣と小児成人病リスクファクターの関連
    1993 -
  • Relation between life habits and risk factors of cerebro-cardiovascolur diseases in mother and child
    1993 -
Professional career (1):
  • (BLANK)
Association Membership(s) (3):
JAPAN ACADEMY OF NURSING SCIENCE ,  行動計量学会 ,  日本テスト学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page