Rchr
J-GLOBAL ID:200901026962419361
Update date: Sep. 15, 2022
YAMADA Akira
ヤマダ アキラ | YAMADA Akira
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Affiliation and department:
Tokyo Gakugei University Faculty of Education, Technology and Information Sciences
About Tokyo Gakugei University Faculty of Education, Technology and Information Sciences
Search "Tokyo Gakugei University Faculty of Education, Technology and Information Sciences"
Detailed information
Research field (1):
Educational technology
Research keywords (3):
情報の構築
, インタネットのセキュリティ
, インターネットを用いた教育
Research theme for competitive and other funds (1):
インターネットを用いた教育 プログラミング言語学習方法の検討 IoT機器の教育利用
MISC (35):
望月 博文, 山田 朗. あみだくじを基にしたカードゲームを用いたプログラミング学習の提案 -CSアウンプラグドの応用-. 日本教育工学会論文誌 37(Suppl.),73-76. 2013. 37. 73-76
MOCHIZUKI Hirofumi, YAMADA Akira. The Card Game for Learning Structured Programming by Application of CS Unplugged. Japan Journal of Educational Technology. 2012. 36(Suppl.). 145-148
NAGASAWA Satoru, YAMADA Akira. Development and Evaluation of PIC-Board Simulator for Secondary Education. Japan Journal of Educational Technology. 2010. 34. 34. 145-148
YAMADA Akira, AOKI Nozomu, KOMAI Mamoru. Development of robot car including PIC writer. Bulletin of Tokyo Gakugei University. Natural sciences. 2009. 61. 163-170
YAMADA Akira, NAGATA Akihiro. Evaluation of technology course using PIC un junior high school. Bull. Tokyo Gakugei Univ. Natur. Sci. 2006. 58. 237-242
more...
Books (1):
環境教育指導事典
国土社 1995
Lectures and oral presentations (12):
Raspberry PIを用いた植物工場の試作とその実践
(2016)
教育を目的に開発されたマイコンボード・入出力ボードの調査
(2016)
教員養成系大学の技術科を対象とした情報の授業におけるArduinoボードの活用
(2016)
プログラミング教育におけるGitを活用した支援・評価システムの構築
(2016)
言語理論におけるオートマトン可視化システムの検討
(2016)
more...
Education (2):
- 1987 東京大学大学院 工学系研究科 金属工学
- 1982 The University of Tokyo
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM