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J-GLOBAL ID:200901026977579802   Update date: Feb. 07, 2025

Kondo Kimihiko

コンドウ キミヒコ | Kondo Kimihiko
Affiliation and department:
Job title: professor
Research field  (2): Commerce ,  Business administration
Research keywords  (16): omnichannel ,  co-creation of value ,  CRM ,  取引 ,  イノベーション ,  業態 ,  小売業 ,  流通システム ,  マーケティング ,  CRM ,  Transaction ,  Innovation ,  Retail Institition ,  Retailing ,  Distribution System ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (14):
  • 2024 - 2027 小売業におけるデジタル変革の動因としてのダイナミック・ケイパビリティに関する研究
  • 2020 - 2023 Research on innovation of retail business model in the age of digital transformation
  • 2016 - 2020 Retailers' organizational foundations for growth strategy: Driving factors and the outcome
  • 2015 - 2018 小売業における日本型マルチチャネル化のメカニズムと経営成果に関する研究
  • 2012 - 2016 Research on rapid retail growth and the organizational process
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Papers (26):
  • 堺昌彦, 近藤公彦, 西村友幸, 北川泰治郎, 山田政樹. 「ケーススタディI」の実践と課題. 商学討究. 2024. 75. 2. 157-190
  • Kimihiko Kondo. Interactions and Dynamism among Product Brand, Corporate Brand, and Local Brand:. Japan Marketing Journal. 2023. 43. 2. 6-17
  • Kimihiko Kondo. Distribution Innovation in the Digital Transformation Era: A Shift Change in Business Model. Distribution Studies. 2023. 52. 15-22
  • Yoshinori Fujikawa, Norio Imai, Kimihiko Kondo, Hanae Okawa, Kengo Horiuchi. A Dynamic Process Model for Digital Transformation:. Japan Marketing Journal. 2022. 41. 3. 44-56
  • Yoshinori Fujikawa, Kimihiko Kondo, Norio Imai. A Dynamic Process Model for Digital Transformation:. Japan Marketing Journal. 2022. 41. 3. 30-43
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Books (11):
  • Case Book Omnichannel and Customer Strategy
    Chikura SHobo 2024 ISBN:9784805113196
  • Case Analysis for MBA
    Dobunkan Shuppan 2020 ISBN:9784495372637
  • オムニチャネルと顧客戦略の現在
    千倉書房 2019
  • MBAのためのビジネスプランニング手法
    同文舘出版 2010 ISBN:9784495379711
  • MBAのためのケース分析
    同文舘出版 2010 ISBN:9784495372620
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Lectures and oral presentations  (25):
  • 石屋製菓~白い恋人を超えて~
    (日本マーケティング学会第197回マーケティングサロン 2024)
  • オムニチャネルの垂直的調整問題 -オムニチャネ ル・プラットフォーマーからの洞察-
    (日本商業学会第74回全国研究大会 2024)
  • ニトリ-北海道から全国、世界へ-
    (日本マーケティング協会 2023)
  • 石屋製菓~白い恋人を超えて~
    (北海道企業セミナー2022 2022)
  • DX 時代の流通イノベーション-ビジネスモデルのシフトチェンジ-
    (日本流通学会第36回全国大会 2022)
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Works (2):
  • 宿泊業における顧客満足に関する研究
    1999 -
  • Customer Satisfaction in Hotel Industry
    1999 -
Education (4):
  • - 1990 Kobe University
  • - 1990 Kobe University Graduate School, Division of Administration
  • - 1984 Doshisha University Faculty of Commerce
  • - 1984 Doshisha University Faculty of Commerce
Professional career (1):
  • Master of Commercial Science (Kobe University)
Work history (14):
  • 2004/04 - 現在 同大学院商学研究科アントレプレナーシップ専攻教授
  • 2010/04 - 2013/03 同専攻長
  • 2005/08 - 2006/08 米国ノースウェスタン大学大学院客員研究員
  • 2003/10 - 2004/03 同教授
  • 1997/04 - 2003/10 Otaru University of Commerce Faculty of Commerce
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Committee career (8):
  • 2012/11 - 現在 日本マーケティング学会 理事
  • 2013/05 - 日本商業学会 理事
  • 日本商業学会 会員
  • 日本消費者行動研究学会 会員
  • 現代経営学研究学会 一般会員
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Association Membership(s) (7):
日本マーケティング学会 ,  日本商業学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  現代経営学研究学会 ,  Japan Society of Marketing and Distribution ,  Japan Association for Consumer Studies ,  The Association of Advanced Management Studies
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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