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J-GLOBAL ID:200901027180301252
Update date: Jul. 17, 2024
Kobayashi Keiichi
コバヤシ ケイイチ | Kobayashi Keiichi
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (1):
Educational psychology
Research theme for competitive and other funds (7):
Papers (22):
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小林敬一. A role hypothesis for learning by teaching. 2023. 2. 175-192
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小林敬一. Learning by creating teaching materials: Conceptual problems and potential solutions. Frontiers in Psychology. 2023. 1-4
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小林敬一. Learning by teaching face-to-face: The contributions of preparing-to-teach, initial-explanation, and interaction phases. European Journal of Psychology of Education. 2022. 551-566
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小林敬一. The retrieval practice hypothesis in research on learning by teaching: Current status and challenges. Frontiers in Psychology. 2022. 1-6
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小林敬一. Effects of collaborative versus individual preparation on learning by teaching. Instructional Science. 2021. 49. 811-829
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MISC (35):
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小林敬一. 教える相手のつまずきを予想する : 教授準備学習に及ぼす効果. 静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学 篇). 2023. 139-148
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小林敬一. 教授的質問を準備することで学ぶ. 静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学 篇). 2022. 157-173
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小林敬一. 教える準備 に協同 で取り組む 過程 の分析 の分析. 静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学 篇). 2021. 72. 169-182
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小林敬一. 日本の学生には教授予期の学習効果が見られない?. 静岡大学教育学部研究報告(人文・社会・自然科学篇). 2019. 70. 95-102
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小林敬一. Learning Effects of Connecting Individual and Collaborative Learning Activities. 2018. 69. 49-60
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Books (2):
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大学教育-越境の説明をはぐくむ心理学
ナカニシヤ出版 2014
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感情と思考の科学事典
朝倉書店 2010
Lectures and oral presentations (24):
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教える相手のつまずきを予想する -教授準備による学習に及ぼす効果-
(日本心理学会第87回大会 2023)
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教授的質問を準備することの学習効果
(日本心理学会第86回大会 2022)
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協同準備が教えることによる学習に及ぼす効果
(日本心理学会第84回大会 2020)
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対面して教えることによる学び
(日本心理学会第83回大会 2019)
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科学的信念に及ぼす科学的・社会的合意性認知の効果
(日本心理学会第81回大会 2017)
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Education (4):
- - 1996 Kyushu University
- - 1996 Kyushu University Graduate School, Division of Education
- - 1991 University of Tsukuba
- - 1991 University of Tsukuba Second Cluster of College
Professional career (1):
- Ph.d.(Educational Psychology) (Kyushu University)
Awards (1):
Association Membership(s) (4):
日本発達心理学会
, Japanese Society of Cognitive Psychology
, 日本教育心理学会
, 日本心理学会
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