Rchr
J-GLOBAL ID:200901027592926931   Update date: Nov. 15, 2024

Woonho Kim

キム ウンホ | Woonho Kim
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (4): marketing issues on the business boundary ,  マーケティング戦略と組織の問題 ,  digital marketing strategy ,  research methods in marketing field
Research theme for competitive and other funds  (19):
  • 2023 - 2028 Thirty Years of Retailing and Distribution System in Japan and the UK ; Toward the International Dissemination of Common Research Methods and the Construction of Relevant Theories
  • 2022 - 2026 小売ビジネスモデルの構成要素の組み合わせと成果の関係-fsQCAを用いた実証研究
  • 2021 - 2025 企業のマーケティング活動における意味的価値の創出プロセスに関する研究
  • 2021 - 2024 業態の提供価値と顧客評価の齟齬に着目した小売企業の業態戦略に関する総合的研究
  • 2021 - 2024 企業家志向が事業成果を生むメカニズムに関する実証研究:調整/媒介変数に注目して
Show all
Papers (46):
  • 西原 彰宏, 金 雲鎬, 太宰 潮. Consumers’ Variety Seeking: A Systematic Literature Review and Future Research Agenda. 日本マーケティング学会 ワーキングペーパー. 2024. 11. 2. 1-69
  • The integration of heterogeneous networks in overcoming the rigidity trap: From the experiences of UNIQLO, a Japanese Clothing Retail Giant. 2024. 10. 10. 1-23
  • Woonho Kim, Christopher J. Medlin. Relationship and Network capabilities: Exploring the conceptual distinctions. 日本マーケティング学会 ワーキングペーパー. 2024. 10. 9. 1-30
  • Kazutaka Komiya, Woonho Kim, Shuichi Akiyama, Junji Inoguch. Complementary relationship between legitimacies of an inter-firm network in a cluster: Case of collaboration in the Japanese cluster. Discussion Paper of the Institute for Policy Analysis and Social Innovation, Discussion Paper (University of Hyogo). 2024. 148. 1-21
  • Kim Woonho, Akikawa Takuya, Ishida Daisuke. An examination for the concept of "integration" in retail digital marketing : a systematic literature review. 2024. 第40号. 123-147
more...
MISC (4):
  • 高嶋克義、金雲鎬. Organizational issues of omni-channelization: Organizational restrictions on strategic transformation in retail companies. 国民経済雑誌. 2018. 217. 3. 1-10
  • Woonho Kim and Christopher J. Medlin. Communication Capability Formation in a Supply Chain. The Proceeding of the ANZMAC Conference 2017. 2017
  • 金雲鎬. 今、注目の手法&用語「オムニチャネル」. 100万社のマーケティング. 2014. 1. 1. 72-75
  • Hidaka Yuichiro, Kim Woonho, and Akiyama Shuichi. the Research Issue to Understand the Effectiveness of Retailer's CRM : Toward the Strategic Implications for Efficient Consumer Response. the Proceedings of the 12th SARD workshop. 2014. 1-20
Books (10):
  • マーケティングの力
    有斐閣 2023 ISBN:9784641166134
  • 流通と商業データブック: 理論と現象から考える
    有斐閣 2022
  • オムニチャネルと顧客戦略の現在
    千倉書房 2019 ISBN:9784805111819
  • デジタルで変わるセールスプロモーション基礎
    宣伝会議 2017
  • デジタルで変わるセールスプロモーション基礎
    宣伝会議 2017
more...
Lectures and oral presentations  (36):
  • Is cross-functional integration always positive?
    (2024)
  • 市場志向タイプによる小売企業の競争優位形成に関する分析-関係の質の調整効果に着目して-
    (日本商業学会 北海道部会 2023)
  • 流通・マーケティング論におけるQCA(質的比較分析)の方法論的特性と実際
    (日本商業学会 北海道部会 2023)
  • What is a good literature review articles?
    (2022)
  • Relative Retail Patronage Formation in Grocery Fill-in Shoppers in Japan
    (ACRA(American Collegiate Retailing Association) 2022)
more...
Education (2):
  • 2002 - 2005 Kobe University Graduate School, Division of Administration Commerce
  • 2000 - 2002 Kobe University Graduate School, Division of Administration Commerce
Work history (4):
  • 2019/04 - 現在 Professor, Nihon University College of Commerce
  • 2010/04 - 2019/03 Associate Professor, Nihon University College of Commerce
  • 2017/04 - 2018/09 Adelaide University, Australia Business School Visiting Researcher
  • 2005/04 - 2010/03 Yamanashi Gakuin University School of Business Administration Full-time lecturer/ Associate Professor
Committee career (10):
  • 2023/06 - 現在 日本商業学会関東部会 代表理事
  • 2021/07 - 現在 日本オムニチャネル協会 学術フェロー
  • 2016/04 - 現在 日本マーケティング学会 理事
  • 2015/04 - 現在 日本商業学会関東部会 理事
  • 2023/09 - 日本商業学会 「マーケティング夏の学校(テーマ:論文化のプロセスを学ぶ夏)」 運営委員長・学校長
Show all
Awards (6):
  • 2021/07 - COLLOQUIUM ON EUROPEAN RESEARCH IN RETAILING 2021 Runner-up for Best Paper Award Revisiting the Big Middle: An fsQCA Approach to Unpack the Large Value Market from the Product Specialist Retailer’s Perspective
  • 2020/10 - Japan Marketing Academy Japan Marketing Book Awards 2020 Omnichannel and Customer Strategy
  • 2015/01 - IMP(Industrial Marketing and Purchasing) Conference Selected paper in IMP Asia 2014(共著) Market Orientation and Organizational Performance of New Business Development: Multiple-case Studies of Small to Medium-sized Enterprises in Japan
  • 2011/06 - 助成研究論文吉田秀雄賞受賞(共著) ネット・リテラシーとサイト利用との相互作用についての実証研究(共著)
  • 2008/06 - 助成研究論文吉田秀雄賞受賞(共著) ネット・コミュニティにおける「アバタ-効果」に関する実証研究(共著)
Show all
Association Membership(s) (6):
組織学会 ,  Academy of Management ,  American Marketing Association ,  Japan Marketing Academy ,  Industrial Marketing and Purchasing (IMP) Group ,  Japan Society of Marketing and Distribution
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page