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J-GLOBAL ID:200901027784481500
Update date: Jan. 30, 2024
Ogawa Susumu
オガワ ススム | Ogawa Susumu
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research field (2):
Commerce
, Business administration
Research keywords (5):
経営戦略
, technology management
, innovation
, distribution system
, marketing
Research theme for competitive and other funds (9):
- 2019 - 2024 The study of creativity at individual and group levels using large scale biological data
- 2015 - 2019 ユーザーイノベーションとメイカーズ革命の類似性と相違性に関する理論的・実証的研究
- 2010 - ユーザー・イノベーションのグローバル・サーベイと政策に関する理論的・実証的研究
- 2006 - 先端ビジネスシステムの研究開発教育拠点
- 2006 - 営業活動のプロセス革新に基づく競争優位の基盤構築に関する研究
- 2005 - 先端ビジネスシステムの研究開発教育拠点
- 2005 - グローバル・ネットワーク型企業における競争基盤と資源展開に関する実証研究
- 2005 - インターネットにおけるコミュニケーションとコミュニティの戦略的構築に関する研究
- 2000 - 2002 Research on Organizational Customer Value Creation
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Papers (30):
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Xin Yu, Florian Kohlbacher, Susumu Ogawa. How a user innovation origin affects firms’ subsequent innovation performance: the case of Japan’s fishing tackle industry. Innovation. 2020. 22. 2. 160-192
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西 大輔, 西川 英彦, 小川 進. 消費者イノベーション調査の質問項目の改訂について. 国民経済雑誌. 2019. 219. 3. 33-44
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Nishikawa, Hidehiko, Schreier, Martin, Fuchs, Christoph, Ogawa, Susumu. The Value of Marketing Crowdsourced New Products as Such: Evidence from Two Randomized Field Experiments. JOURNAL OF MARKETING RESEARCH. 2017. 54. 4. 525-539
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Susumu Ogawa, Kritinee Pongtanalert. Classifying user-innovators - An approach to utilize user-innovator asset. Journal of Engineering and Technology Management. 2015. 37
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Nishikawa, Hidehiko, Schreier, Martin, Ogawa, Susumu. User-generated versus designer-generated products: A performance assessment at Muji. INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH IN MARKETING. 2013. 30. 2. 160-167
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MISC (19):
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OGAWA Susumu, Hidehiko Nishikawa. Crowdsourcing at MUJI. Revolutionizing Innovation: Users, Communities, and Open Innovation. 2016. 439-456
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BUSINESS SYSTEM AND RESOURCE ATTRACTION. 2011. 45. 1. 35-44
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OGAWA Susumu. やさしい経済学(連載8回). 日本経済新聞. 2008. -
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OGAWA Susumu, 松尾雅彦. カルビー戦略史. 株式会社カルビー社史. 2008. 131
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OGAWA Susumu. 携帯ウォーズ. プレジデント. 2008. 128-135
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Books (9):
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世界標準研究を発信した日本人経営学者たち
2021 ISBN:9784561161851
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QRコードの奇跡: モノづくり集団の発想転換が革新を生んだ
東洋経済新報社 2020 ISBN:4492534199
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はじめてのマーケティング
千倉書房 2016
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ユーザーイノベーション 消費者から始まるものづくりの未来
東洋経済新報社 2013
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『競争的共創論』
白桃書房 2006
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Lectures and oral presentations (2):
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Profit-enhancing know-how disclosure: A strategic view
(User Innovation Conference 2007 2007)
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Profit-enhancing know-how disclosure: A strategic view
(33rd Annual Conference of the European Association for Research in Industrial Economics 2006)
Education (2):
- 1998 - 米国マサチューセッツ工科大学 スローン経営大学院 Ph.D.
- 1989 - Kobe University Graduate School of Business Administration
Professional career (3):
- 商学修士 (神戸大学)
- 博士(経営学) (マサチューセッツ工科大学)
- 博士(商学) (神戸大学)
Work history (5):
- 2003/04 - 現在 神戸大学 大学院経営学研究科 教授
- 1999/04 - 神戸大学 大学院経営学研究科 助教授
- 1994/08 - 神戸大学 経営学部 助教授
- 1992/04 - 神戸大学 経営学部 専任講師
- 1989/04 - 神戸大学 経営学部 助手
Committee career (8):
- 2014/06 - The Academic Association for Organizational Science Senior Editor: Organizational science
- 2014/06 - 組織学会 シニアエディタ『組織科学』
- 2008 - 2008 The Academic Association for Organizational Science Guest Editor: Organizational science
- 2008 - 2008 組織学会 ゲスト・エディター『組織科学』
- 2006 - 2006 The Academic Association for Organizational Science Guest Editor:Organizational science
- 2006 - 2006 組織学会 ゲスト・エディター『組織科学』
- 2001 - 2003 The Academic Association for Organizational Science Organizational science
- 2001 - 2003 組織学会 Senior Editor: 『組織科学』
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Awards (7):
Association Membership(s) (2):
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