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J-GLOBAL ID:200901028383287839   Update date: Sep. 19, 2024

UEMURA Zentaro

ウエムラ ゼンタロウ | UEMURA Zentaro
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): https://sites.google.com/view/z-uemura/top
Research field  (1): Social psychology
Research keywords  (3): スケープゴート ,  対人関係 ,  集団
Research theme for competitive and other funds  (11):
  • 2020 - 2024 高ストレス状況下での集団討議過程とその改善に関わる研究
  • 2014 - 2018 教員の危機管理能力向上のためのプログラム構築に向けた学際的研究
  • 2016 - 2018 教員の情報開示に対する消極性に関わる集団的要因の検討
  • 2015 - 2017 道徳規範からの逸脱行為と匿名性
  • 2011 - 2013 疫病蔓延・大事故発生などの危機事態における災害報道と人々のリスク認知
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Papers (26):
  • 植村 善太郎. 幼児の「自発性」の基礎となる人間関係と環境について. 研究集録第14号(令和元年度 幼児教育研究部会報告書). 2020. 14. 40-40
  • Zentaro UEMURA, Keiko MATSUOKA. An exploratory study of organizational factors related to maltreatment at early childhood education and care facilities. 2020. 69. 9-15
  • 幼児の生き物に対する見方を把握する試み(3) 3カ年データの検討. 平成30年度幼児教育研究部会報告書 研究集録第13号. 2019. 13. 31-41
  • 植村善太郎. 幼児の生き物に対する見方を把握する試み(2) 2カ年データの検討. 研究集録第12号(平成29年度幼児教育研究部会報告書). 2018. 12. 34-42
  • 植村善太郎. 幼児の生き物に対する見方を把握する試み. 研究集録第11号 平成28年度幼児教育研究部報告書. 2017. 11. 39-45
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MISC (3):
  • 植村善太郎. 人間関係領域から. 研究集録第10号(平成27年度幼児教育研究部報告書). 2016. 10. 47-48
  • 植村善太郎. 幼児教育公開研究会所感. 研究集録第8号(平成25年度幼児教育研究部報告書). 2014. 8. 13-13
  • 植村 善太郎. 書評 トーマス・ブラス(著) 野島久雄・藍澤美紀(訳)「服従実験とは何だったのか スタンレー・ミルグラムの生涯と遺産」(2008年、誠信書房). 社会心理学研究. 2009. 25. 1. 77-77
Books (10):
  • グループディスカッション : 心理学から考える活性化の方法
    金子書房 2020 ISBN:9784760824359
  • スケープゴーティング : 誰が、なぜ「やり玉」に挙げられるのか
    有斐閣 2014 ISBN:9784641174054
  • Social Psychology for Educators
    2013
  • Psychology of Assumed Competence Based on Undervaluing Others
    2012 ISBN:9784762827730
  • 大学で養成する教員の資質能力
    2012
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Lectures and oral presentations  (46):
  • The effects of a director’s leadership and the length of a staff member’s work experience on job performance
    (The 13th Biennial Asian Association of Social Psychology Conference 2019)
  • 連絡帳の文体が保護者の保育者に対する印象に及ぼす効果
    (日本教育心理学会第60回総会 2018)
  • リスク対応時に非服従行動をとることに対する圧力要因の探索
    (日本グループ・ダイナミックス学会第65回大会 2018)
  • 子どもの気質と保護者の養育態度との関連
    (日本保育学会第71回大会 2018)
  • 教員のクレーム体験と保護者に対する信頼感との関連
    (日本心理学会第81回大会 2017)
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Education (4):
  • 1998 - 2001 Nagoya University Graduate School, Division of Education educational psychology
  • 1996 - 1998 Nagoya University Graduate School, Division of Education
  • 1994 - 1996 Tohoku Fukushi University Faculty of Social Welfare social welfare and psychology
  • 1990 - 1994 Waseda University Faculty of Commerce
Professional career (4):
  • 博士(教育心理学) (名古屋大学)
  • 修士 (名古屋大学)
  • 学士 (東北福祉大学)
  • 学士 (早稲田大学)
Work history (6):
  • 2015/04 - 2019/03 University of Teacher Education Fukuoka Preschool Education, Faculty of Education
  • 2012/11 - 2015/03 University of Teacher Education Fukuoka Preschool Education, Faculty of Education
  • 2007/10 - 2012/10 Associate Professor
  • 2006/04 - 2007/09 Lecturer
  • 2004/05 - 2006/03 Assistant Professor
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Committee career (1):
  • 2015/04 - 2017/03 日本グループ・ダイナミックス学会 常任理事
Association Membership(s) (8):
日本社会心理学会 ,  日本グループ・ダイナミックス学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本心理学会 ,  日本パーソナリティ心理学会 ,  Sociaety for Personality and Social Psychology ,  Asian Association of Social Psychology ,  日本保育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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