Rchr
J-GLOBAL ID:200901028686142892
Update date: Sep. 20, 2022
Sato Tsugio
サトウ ツギオ | Sato Tsugio
Contact this researcher
You can send email directly to the researcher.
Homepage URL (1):
http://www.miyagi-ct.ac.jp/
Research field (3):
Measurement engineering
, Communication and network engineering
, Educational technology
Research keywords (2):
環境電磁工学
, Electro magnetic Compatibility
Research theme for competitive and other funds (2):
1985 - 電磁環境の計測システムの開発
1985 - System development of an Automatic Measurement for Electro-magnetic Environment
MISC (12):
渡辺 宏, 佐藤 次男. 基礎科学実験における学習プログラムの開発について 共著. 宮城工業高等専門学校研究紀要. 1997. 33. 71-78
On the Learning Programs for Basic Science Experiment. Reserch Reports Miyagi National College of Technology. 1997. 33. 71-78
「物理」・「化学」・「情報処理」・「数学」を総合した専門基礎科目の実践報告 共著. 論文集「高専教育」. 1993. 16,21-25
Report on the practice of new teaching class combined with physics, chemistry, computer and mathematics. jointly worked. KOSEN KYOUIKU(Japanese College of Technology Education Journal). 1993. 16,21-25
教育用図形処理システムの開発と,その統合化について. 宮城工業高等専門学校研究紀要. 1990. 26,151-157
more...
Books (24):
はじめてのPIC電子工作 C言語で学ぶ
日刊工業新聞社 2005
Visual C++ による理工学問題の解法
日刊工業新聞社 2004
はじめての伝送回路
日刊工業新聞社 2003
はじめてのアナログ電子回路
日刊工業新聞社 2003
Circuit Theory for begineers
The Nikkan kougyo Shinbunsha 2003
more...
Works (6):
数学・物理・化学・情報処理を統合した科目の実践報告
1993 -
物理・化学・応用数学・情報処理を有機的に結合した「総合基礎科目」の実践報告
1993 -
3次元電磁界自動計測システムの開発について
1993 -
On the new approach of the lecture combined with computer, physics, chemistry and mathematics.
1993 -
On the practice of new teaching class combined withe physics, chemistry, computer and mathematics.
1993 -
more...
Work history (1):
Sendai National College of Technology Liberal Arts,Natori, Science and Mathmatics Associate Professor
Awards (2):
2001 - 日本工学教育教会費「著作賞」
2001 - The JSEE(Japanese Society for Engineering Education) Prize for Literary
Association Membership(s) (3):
日本工学教育協会
, 映像情報メディア学会
, 電子情報通信学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM