Rchr
J-GLOBAL ID:200901029644493195   Update date: Aug. 15, 2022

Yamazaki Junji

ヤマザキ ジユンジ | Yamazaki Junji
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (6): 教師の発達と力量形成 ,  教師のライフコース研究 ,  教師教育論 ,  教育課程論 ,  教育方法学 ,  Science of educational method Curriculum Teacher education
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 1984 - A study on Professional Development of Teachers
  • 1984 - 教師の発達と力量形成に関する研究
  • 1981 - Development of educational practice
  • 1978 - History of Teaching Theory
  • 1976 - 教育の方法・課程・評価に関する研究
Show all
MISC (29):
  • 山﨑 準二. 「教師教育改革の現状と展望--「教師のライフコース研究」が提起する<7つの罪源>と<オルタナティブな道>--」. 日本教育学会編『教育学研究』. 2012. 79. 2. 182-193
  • 山﨑 準二, 望月耕太, 菅野文彦. 「若い教師の力量形成に関する調査研究(3)--2010静岡調査における「教職観の形成と変容」に関する基礎分析報告--」. 静岡大学大学教育センター編『静岡大学教育研究』. 2011. 7. 7. 7-26
  • 山﨑 準二, 望月耕太, 菅野文彦. 「若い教師の力量形成に関する調査研究(2)--2010静岡調査における「教職生活の実態」に関する基礎分析報告--」. 『東洋大学文学部紀要・教育学科編』. 2011. 64. 36. 79-93
  • 山﨑 準二, 望月耕太, 菅野文彦. 「若い教師の力量形成に関する調査研究(1)--2010静岡調査における「教職の形成」に関する基礎分析報告--」. 『静岡大学教育実践総合センター紀要』. 2011. 19. 149-164
  • 山﨑 準二. 「教師の評価--ライフコース研究の立場から現状と課題を考える」. 教育目標・評価学会編『教育目標・評価学会紀要』. 2008. 18. 8-18
more...
Books (30):
  • 先生は忙しいけれどーー「多忙」、その課題と改善ーー
    日本標準 2014 ISBN:9784820805762
  • 新・教職入門
    学文社 2014 ISBN:9784762024184
  • 教育の方法と技術(第2版)
    学文社 2014 ISBN:9784762024405
  • 5 国語科教育学研究の成果と展望II
    学芸図書 2013
  • 続・教師教育の創造~専門職としての教職を問う 稲垣忠彦・牛山栄世
    評論社 2013
more...
Professional career (1):
  • 博士(教育学) (東京大学)
Work history (2):
  • Gakushuin University Faculty of Letters, Department of Education
  • Former Institution / Organization Shizuoka University Faculty of Education School Education Professor
Committee career (4):
  • 2007/11 - 2014/10 教育目標・評価学会 理事
  • 2011/10 - 2014/09 日本教師教育学会 会長
  • 2004/11 - 2014/09 日本教師教育学会 理事
  • 2006/10 - 日本教育方法学会 理事
Association Membership(s) (5):
日本カリキュラム学会 ,  教育目標・評価学会 ,  日本教育方法学会 ,  日本教師教育学会 ,  日本教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page