Rchr
J-GLOBAL ID:200901029862308120   Update date: Jan. 17, 2024

Shibata Toru

シバタ トオル | Shibata Toru
Affiliation and department:
Research field  (1): Philosophy - Chinese, Indian, Buddhist
Research keywords  (2): 仏教学 ,  Buddhism
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2005 - 2010 中国浄土思想
  • 2005 - 2010 Chinese Pure Land Buddhism
MISC (29):
  • 現代人にとっての浄土. 真宗教学研究. 2003. 24. 111-128
  • The Meaning of Pure hand to the Modern People. The Journal of the Doctrinal Study of Shin Buddhism. 2003. 24. 111-128
  • 蓮社列祖としての延寿と宗賾. 印度学仏教学研究. 1999. 48. 1. 190-195
  • 日中浄土教比較考. 印度哲学仏教学. 1999. 14, 1-18
  • Yanshou and Zongze as Patriarchs of Chinese Lotus Society. Journal of Indian and Buddhist Studies. 1999. 48. 1. 190-195
more...
Books (6):
  • 中国における華厳系浄土思想(共著)
    『鎌田茂雄博士古稀記念華厳学論集』、大蔵出版 1997
  • 浄土系の仏教(共著)
    シリーズ・東アジア仏教、春秋社 1997
  • Pure hand Thoughts of the Huayan Sutra and its School in China.
    Essays of Huayan Buddhism. 1997
  • An Outline of Chinese Pure Land Buddhism.
    Series・Eastern Buddhism 1997
  • 二つの善導像-日中善導比較考-(共著)
    『今西順吉教授還歴記念論集インド思想と仏教文化』,春秋社 1996
more...
Works (4):
  • 北海道開教史の研究
    1987 -
  • A Study of the Founding of Buddhism in Hokkaido.
    1987 -
  • 一般教育「総合科目」実施報告(1)(2)(3)
    1977 -
  • Report of the Interdisciplinary course (1)(2)(3)
    1977 -
Education (4):
  • - 1964 Hokkaido University
  • - 1964 Hokkaido University Graduate School, Division of Letters Eastan Philosophy
  • - 1959 Hokkaido University Faculty of Letters
  • - 1959 Hokkaido University Faculty of Literature Eastan Philosophy
Professional career (1):
  • Master of Letters (Hokkaido University)
Work history (3):
  • 1964 - 1972 Hokkaido University
  • 1964 - 1972 Research Assistant, Faculty of Leterature,
  • Hokkaido University
Committee career (1):
  • 1985 - 北海道印度哲学仏教学会 常任理事
Awards (1):
  • 1977 - 日本印度学仏教学会賞
Association Membership(s) (6):
北海道印度哲学仏教学会 ,  比較思想学会 ,  東方学会 ,  日本宗教学会 ,  日本仏教学会 ,  日本印度学仏教学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page