Rchr
J-GLOBAL ID:200901031305414710   Update date: Jan. 31, 2024

OHTA Tsuyoshi

オオタ ツヨシ | OHTA Tsuyoshi
Research field  (2): Science education ,  Software
Research keywords  (3): programming ,  test ,  debugging
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2019 - 2022 初期プログラミング教育を母語で行うためのソフトウェアツール開発
  • 2019 - 2021 初期プログラミング教育を母語で行うためのソフトウェアツール開発
  • 2015 - 2019 プログラムのデバッグ相当作業を母語で事前トレーニングする方法の提案と教材開発
  • 2015 - 2018 プログラムのデバッグ相当作業を母語で事前トレーニングする方法の提案と教材開発
  • 2012 - 2015 プログラミング教育を始める前の事前トレーニング法の提案と教材開発
Show all
Papers (21):
MISC (36):
Books (3):
  • Modern Operating Systems
    Prentice Hall 2004
  • ゲームプログラミング
    共立出版 1997
  • Design and validation of computer protocols
    Prentice Hall 1994
Lectures and oral presentations  (42):
  • 作業手順伝達文書の記述能力とプログラミング修得過程との関係調査に関する研究
    (情報処理学会第80回全国大会 2018)
  • 初心者の不完全プログラムを対象とした理解度推定に関する研究
    (情報処理学会第77回全国大会4ZF-02 2015)
  • エンドユーザ向けマッシュアップツールにおけるページ推薦システム
    (情報処理学会第77回全国大会 4ZD-04 2015)
  • エンドユーザ向けマッシュアップツールにおけるページ推薦システム
    (第12回情報学ワークショップ 2014)
  • 初心者のプログラム編集履歴に基づいた理解不十分箇所推測支援ツール
    (第12回情報学ワークショップ 2014)
more...
Education (6):
  • - 1989 Shizuoka University
  • - 1989 Shizuoka University Graduate School, Division of Electronic Science and Technology
  • - 1988 Shizuoka University
  • - 1988 Shizuoka University Graduate School, Division of Engineering
  • - 1986 Shizuoka University Faculty of Engineering
Show all
Professional career (2):
  • 博士(情報科学) (九州大学)
  • 工学修士 (静岡大学)
Work history (5):
  • 2007 - より、静岡大学情報学部准教授。
  • 2000 - より、静岡大学情報学部助教授。
  • 1998 - より、静岡大学情報学部講師。
  • 1995 - より、静岡大学情報学部助手。
  • 1989 - より、静岡大学工学部助手。
Awards (1):
  • 2005/03 - 教育システム情報学会 ICTを利用した優秀教育実践コンテスト (課題名:Web技術の活用による実験レポート添削・採点システム)
Association Membership(s) (3):
Information Processing Society of Japan ,  The Institute of Electronics, Information, and Communication Engineers ,  Japanese society for information and systems in education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page