Rchr
J-GLOBAL ID:200901032856359236   Update date: Aug. 06, 2021

YASUYUKI DEGUCHI

デグチ ヤスユキ | YASUYUKI DEGUCHI
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): https://www.y-deguchi.com/
Research field  (5): Sociology ,  Architectural and city planning ,  Social psychology ,  Clinical psychology ,  Educational psychology
Research keywords  (8): 犯罪社会学 ,  防犯環境設計・都市計画 ,  防犯 ,  犯罪心理 ,  犯罪不安 ,  共感性 ,  矯正心理学 ,  犯罪心理学
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2011 - 2013 不登校の予兆行動と 予防に関する研究
  • 2008 - 2011 幼児・児童における未来型能力育成システムならびに指導者教育システムの開発
  • 1998 - 非行少年・犯罪者の共感性及び犯罪不安に関する研究
Papers (4):
  • 子育て×防犯 子どもが安心・安全に暮らせる社会. おおさか市町村職員研修研究センター研究紀要. 2020. 23. 31-42
  • 子供たちにとって安心・安全な地域社会を作るために私たち親や地域にできること、しなければならないこと. 2019
  • 面接指導技術=攻める防犯という考え方. 2018
  • 1万人を超える犯罪者の心理分析を通して見た現在の性犯罪の動向と対応. 2017. 1-5
MISC (2):
Books (20):
  • 犯罪の心理 第5版
    東京未来大学 2021
  • 少年非行の心理 第4版
    東京未来大学 2021
  • 犯罪の心理第4版
    2020
  • 「攻める防犯」青少年にとって安心・安全な地域づくり
    内閣府 2016
  • 犯罪心理学事典
    2016
more...
Lectures and oral presentations  (249):
  • 法務省 「全国篤志面接委員連盟」 面接指導技術
    (2020)
  • 攻める防犯という考え方
    (2020)
  • 攻める防犯という考え方
    (2020)
  • さいたま市暴力排除推進委員会
    (2020)
  • School Absenteeism in Japan: Year 2 interventions-and a "Pause"for COVID-19
    (American Psychological Association 2020 Virtual Convention 2020)
more...
Works (1):
  • 現代青年の規範意識と非行行動
    2004 -
Education (2):
  • 1983 - 1985 Tokyo Gakugei University
  • 1978 - 1983 Tokyo Gakugei University
Professional career (1):
  • 教育学修士 (東京学芸大学)
Work history (2):
  • 2007/04 - 現在 Tokyo Future University School of Child Psychology Department of Child Psychology
  • 1985/06 - 2007/03 法務省 矯正局 室長
Committee career (5):
  • 2016/09 - 現在 日本犯罪心理学会 地区理事
  • 2008/04 - 現在 東京都足立区役所治安対策会議 防犯専門アドバイザー
  • 2008/04 - 2013/03 足立区役所区民評価委員会(政策評価委員会兼務) 会長
  • 2004 - 2007 日本犯罪心理学会 文献委員
  • 日本犯罪心理学会文献委員2期
Association Membership(s) (5):
日本応用心理学会 ,  日本心理臨床学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本青年心理学会 ,  日本犯罪心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page