Rchr
J-GLOBAL ID:200901033174705694   Update date: Aug. 27, 2020

Kawaguchi Akiyoshi

カワグチ アキヨシ | Kawaguchi Akiyoshi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (3): Sociology of education ,  Education - general ,  Social law
Research keywords  (4): 教育法 ,  教育行政・教育経営 ,  Education Law ,  Educational Administration & System
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 1998 - モンゴルにおける持続的発展に果す教育の役割
  • 1970 - 学校経営の比較教育法的研究
  • 1967 - 教育における自由と平等
  • Role of Education for the Sustainable development in Mongolia
  • Comparative Education Law Study on School Administration
Show all
MISC (18):
  • 教育立法の動向と学校自治. 日本教育法学会年報. 2000. 29
  • The rights of the Child and education in Japan in the light of the United Nations Convention. PROSPECTS. 2000. (]G0010[)(]G0010[)(]G0010[). 4. 497-508
  • Some Issues on Recent Educational Reform Acts and School Autonomy. EDUCATION LAW REVIEW. 2000. 29
  • 教育権研究の課題と方法. 愛知県立大学児童教育学科論集. 1999. 33
  • Concerning Research Problems of Right and Authority of Education. Bulletin of DepArtment of Childhood Education Aichi Prefectural University. 1999. 33
more...
Books (10):
  • 義務教育制度と学校選択の権利
    教育法学と子どもの人権 1998
  • Compulsory Education System and the Right to School Choice
    Education Law and the Human Right of the Child 1998
  • 教員養成と一般教育
    新教育職員免許法下における教員養成カリキュラムに関する総合的調査研究(平成3年度科学研究費成果報告書.代表三輪送宣) 1992
  • 教育と教育行政(共著)
    勁草書房 1992
  • Teacher Education and General Education in Japanese Higher Institutions
    1992
more...
Works (3):
  • アジアの山地・森・草原における環境をめぐる『地方の知』と政策に関する人類学的研究
    2000 -
  • モンゴルにおける持続的開発と環境保全のための学際的研究(教育担当)
    1998 -
  • Interdisciplinary Research on Sustainable development and Environmental Preservation in Mongolia (-Education)
    1998 -
Professional career (1):
  • (BLANK)
Committee career (1):
  • 1998 - 中部教育学会 理事
Association Membership(s) (6):
日本教育経営学会 ,  中部教育学会 ,  日米法学会 ,  日本教師教育学会 ,  日本教育行政学会 ,  日本教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page