Rchr
J-GLOBAL ID:200901035366336628   Update date: Jul. 18, 2024

TOKUHISA Kyoko

トクヒサ キョウコ | TOKUHISA Kyoko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Politics
Research keywords  (3): Education Policy ,  Policy-making ,  Politics
Research theme for competitive and other funds  (17):
  • 2024 - 2026 「日本型統治システム」の再検討-比較、聞き取り、アンケート調査に基づく学際的接近
  • 2022 - 2026 「日本型統治システム」の再検討-比較、聞き取り、アンケート調査に基づく学際的接近
  • 2020 - 2024 公共政策におけるリスケーリング(政府間関係・行政単位の再編)に関する研究
  • 2019 - 2024 Social Studies on Conflicts over Isahaya Bay Reclamation
  • 2020 - 2023 教員のインフォーマル・ネットワークの機能に関する研究
Show all
Papers (22):
  • 「家庭教育における性別役割分業-変質する家族像を手がかりに」. 『立命館法学』. 2023. 404. 512-565
  • 「ケア空間の再編:コミュニティに女性を呼び戻すことは可能か?」. 『立命館法学』. 2022. 399・400. 592-627
  • 「人口減少社会における公共サービスのあり方 -上越市における住民へのアンケート調査を手がかりに」. 『立命館法学』. 2021. 398. 421-457
  • 德久恭子. 「保育士の待遇に関する一考察 -制度比較の観点から」. 『政策科学』. 2020. 27. 4
  • 德久恭子. 「地域協働の可能性」. 『立命館法学』. 2020. 387・388. 162-197
more...
Books (5):
  • 「法的地位の変化とその影響」(第4章)広田照幸編『歴史としての日教組』上巻
    名古屋大学出版会 2020
  • 『縮小都市の政治学』
    岩波書店 2016
  • 「アイディアの変化はいかにして教育行政改革にむすびついたのか」日本教育行政学会編『自治体教育行政改革の動態と変容』第1章
    福村出版 2012
  • urban development
    京都市 2012
  • 『日本型教育システムの誕生』
    木鐸社 2008
Lectures and oral presentations  (12):
  • The Political Effects of State Rescaling in Australia and Japan
    (Canadian Political Science Association 2019)
  • 「教育政治研究の射程」
    (日本政治学会2017年度研究大会 2017)
  • 「歴史研究の方法論」
    (日本教育学会 2017)
  • 分科会「戦後日本の争点」(司会)
    (日本政治学会2014年度研究大会 2014)
  • 占領期における日教組の法的地位の変遷
    (第73回日本教育学会 2014)
more...
Education (1):
  • - 2003 Osaka City University Graduate School, Division of Law Political Science
Professional career (1):
  • Ph.D. (Law) (Osaka City University)
Awards (1):
  • 2009/06 - 日本公共政策学会 奨励賞
Association Membership(s) (4):
Japan Association for Comparative Politics ,  public policy studies association, Japan ,  The Japanese Society for Public Administration ,  Japanese Political Science Association
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page