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J-GLOBAL ID:200901035447227165
Update date: Jan. 31, 2024
Ninomiya Akira
ニノミヤ アキラ | Ninomiya Akira
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Research field (1):
Special needs education
Research keywords (2):
発達臨床心理学
, Clinical Development Psychology
Research theme for competitive and other funds (7):
2014 - 2019 Development of nurses' communication skills in facing children undergoing invasive medical procedures that are painful
2009 - 2012 Elucidation of nurse-child interactions, and development of a communication model
2005 - 2008 Mental State and coping behavior of Mothers from the Time They are Informed of a Fetal Abnormality until after Birth
1986 - 1988 A STUDY ON DEVELOPMENT OF DIAGNOSTIC METHODS FOR LANGUAGE AND COGNITIVE ABILITIES OF MENTALLY RETARDED CHILDREN.
1985 - 1986 Experimental Pedagogical Research on the Development of Language Training Programs for Mentally Retarded Children.
動作法による障害児の発達援助
Intervention for children with handicaps by the Dohsa-Hou(Dohsa-method)
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MISC (6):
心理リハビリテイションのコミュニケーション-「わたし」「あなた」そして「なかま」-. 場としての臨床-愛知淑徳大学心理臨床相談室紀要-. 2007. 11. 3-12
被援助者の主体性の尊重-施設における動作法(的かかわり)の実践事例から-. 場としての臨床-愛知淑徳大学心理臨床相談室紀要-. 2001. 第5巻,17-21
Principles and Practice of "Dohsa-hou" for Children with Severe Disabilities. The Journal of Rehabilitation Psychology. 1992. 17. 109-113
重度障害児に対する動作訓練の効果-一見目立った変化がないようにみえる子どもの事例-. リハビリテイション心理学研究. 1986. 14. 73-83
Effects of Motor Action Training on Severely Handicapped Children. The Journal of Rehabilitation Psychology. 1986. 14. 73-83
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Books (4):
重度・重複障害者の『こころ』
池田勝昭・目黒達哉(編著)障害者の『こころ』-育ち、成長、かかわり- 学術図書出版社 2003
動作法からみた重度・重複障害児
成瀬悟策(編)講座・臨床動作学3 障害動作法 学苑社 2002
重度障害児の動作訓練
動作とこころ-成瀬悟策教授退官記念シンポジアム 九州大学出版会 1989
Dohsa(Motor Action)Training for Children with Severe Disabilities
Kyusyu University Press 1989
Professional career (1):
(BLANK) (Kyushu University)
Committee career (3):
2005 - 2014 日本リハビリテイション心理学会 理事
2006 - 2009 日本特殊教育学会 監事
1986 - 2005 日本リハビリテイション心理学会 監事
Association Membership(s) (5):
日本リハビリテイション心理学会
, 日本心理臨床学会
, 日本特殊教育学会
, 日本教育心理学会
, 日本心理学会
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