Rchr
J-GLOBAL ID:200901036970410913   Update date: Apr. 12, 2024

Wakamatsu Akihiko

ワカマツ アキヒコ | Wakamatsu Akihiko
Affiliation and department:
Papers (96):
  • Misa Wakamatsu, Kosuke Yamamoto, Shingo Watanabe, Hiroki Myoga, Yuki Kimoto, Natsuki Mikami, Kanae Miyake, Akihiko Wakamatsu. Situational Awareness of Classroom Management Practitioners through Extracurricular Activities. 2024. 38. 31-40
  • Creating Inclusive Classroom Management Based on "withitness": Situational awareness of elementary school teachers in their classrooms. Hiroshima Journal of School Education. 2024. 30. 109-116
  • Misa Wakamatsu, Akihiko Wakamatsu. Examine educational issues related to childhood motivation to learn. The Hiroshima Bunkyo journal of educational science. 2023. 37. 119-127
  • Akihiko Wakamatsu, Misa Wakamatsu. Creating Inclusive Classroom Management Based on "withitness": Attempt to Organize Concepts. Hiroshima Journal of School Education. 2023. 29. 3. 155-162
  • Misa WAKAMATSU, Akihiko WAKAMATSU. Prosocial Judgment in Exchange Activities Between Different Grades. The Hiroshima Bunkyo journal of educational science. 2022. 36. 65-71
more...
Books (15):
  • 学校教育
    広島大学附属小学校 学校教育研究会 2023
  • Current Status of Education for Children with Autism Spectrum Disorder in Japan and Research Trends
    Springer 2022 ISBN:9789811664175
  • みんなのたいよう学級 学級会でGO~!
    アスクライブラリー 2021
  • 特別支援教育の基礎
    学文社 2020 ISBN:9784762029875
  • 平成28年度広島大学大学院教育学研究科共同研究プロジェクト「合理的配慮」実現につながる教材・教具づくり研修プログラムの開発
    2017
more...
Lectures and oral presentations  (7):
  • 自閉症スペクトラム者の経験する感情とその強度 感情喚起映像を用いた実験的検討
    (日本特殊教育学会第57回大会 2019)
  • 初対面者との会話時におけるASD者の表情変化とうなずき
    (日本自閉症スペクトラム学会第18回研究大会 2019)
  • 「この子」の自立を支援する(2) -大阪市西成区釜ヶ崎「こどもの里」の実践から学校や地域社会が果たす役割を考える-
    (日本特殊教育学会第56回大会 2018)
  • 「この子」の自立を支援する(1) -大阪市西成区釜ヶ崎「こどもの里」の実践から学校や地域社会が果たす役割を考える-
    (日本特殊教育学会第56回大会 2018)
  • 小学校低学年における資質・能力の育成に関する研究-話し合い活動を中核に置いた実践分析を通して-
    (日本特殊教育学会第55回大会 2017)
more...
Association Membership(s) (7):
Japanese Association for the Study of Extracurricular Activities ,  The Japanese Journal of Classroom Management Psychology ,  The Japanese Academy of Autistic Spectrum ,  Japanese Association of Rehabilitation Psychology ,  Japanese Academy of Facial Studies ,  Japanese Association for the Study of Developmental Disabilities ,  The Japanese Association of Special Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page