Rchr
J-GLOBAL ID:200901037071453080   Update date: Jul. 09, 2024

Shigeko Saiki-craighill

サイキクレイグヒル シゲコ | Shigeko Saiki-craighill
Affiliation and department:
Job title: Professor Emeritus
Research field  (1): Lifelong developmental nursing
Research keywords  (5): Pediatric Oncology ,  Pediatric Intensive Care ,  Medical Culture ,  Grief Care ,  Grounded Theory Approach
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2020 - 2023 Providing Information and End-of-life Care to Parents of Children in the PICU
  • 2015 - 2020 PICUの環境と医療者の関わりが両親に及ぼす影響:混合研究法と日米比較による検討
  • 2013 - 2016 日米英比較を基にしたPICUにおける医療者と両親のストレス緩和に向けての研究
  • 2009 - 2014 子どものターミナルケア技術構築と看護師のストレス緩和プログラムの開発
Papers (17):
MISC (2):
Books (22):
  • グラウンデッド・セオリー・アプローチを用いた研究ハンドブック
    新曜社 2021 ISBN:9784788517271
  • 質的研究法マッピング:特徴をつかみ、活用するために
    新曜社 2019 ISBN:9784788516472
  • 質的心理学辞典
    新曜社 2018
  • グラウンデッド・セオリー・アプローチ : 理論を生みだすまで(改訂版)
    新曜社 2016
  • グラウンデッド・セオリー・アプローチ:分析ワークブック(第2版)
    日本看護協会出版会 2014
more...
Lectures and oral presentations  (25):
  • Differences in child and family outcomes between PICU/CICU/NICU
    (Annual assembly of American Academy of Hospice and Palliative Care 2018)
  • PICU入室児の両親の不安・抑うつ・PTSDの実態-既存尺度と質的研究結果に基づく質問紙調査による検討
    (第25回小児集中治療ワークショップ 2017)
  • PICU環境と医療者の関わりが両親の体験に及ぼす影響:インタビューと観察データの分析
    (第25回小児集中治療ワークショップ 2017)
  • 質的研究入門
    (第25回小児集中治療ワークショップ 2017)
  • 研究入門
    (第25回小児集中治療ワークショップ 2017)
more...
Works (1):
  • 実践しながら学ぶグラウンデッド・セオリー・アプローチ:現象を捉えるステップ
    SAIKI-CRAIGHILL Shigeko 2009 - 2010
Education (1):
  • 1994 - 1994 University of California, San Francisco Graduate School, Division of Nursing
Professional career (1):
  • 看護学博士 (University of California, San Francisco)
Awards (4):
  • 2006/12 - 日本小児がん学会 日本小児がん学会学術論文奨励賞受賞論文
  • 2005/12 - 日本小児がん学会 日本小児がん学会学術論文奨励賞受賞論文
  • 2002/12 - 日本看護科学会 日本看護科学会学術論文奨励賞受賞論文 最期の場を整える:看護技術としての子どもの死の時期の予測
  • 2001/12 - 日本看護科学会 日本看護科学会学術論文奨励賞受賞論文 最期の場を整える:看護技術としての子どもの死の時期の予測
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page