Rchr
J-GLOBAL ID:200901037144817698
Update date: Sep. 27, 2022
Nakamura Hiroshi
ナカムラ ヒロシ | Nakamura Hiroshi
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Homepage URL (1):
https://asi-inst.org/
Research field (2):
Commerce
, Business administration
Research keywords (2):
商学
, 経営学
Research theme for competitive and other funds (1):
Papers (107):
-
Hiroshi Nakamura. Amazon Effect VS Walmart DX. The Journal of marketing and Distribution. 2022. 554. 63-77
-
Hiroshi Nakamura. コロナ禍・DX化で成長する小売業の提供価値. The Journal of Marketing and Distribution. 2021. 550. 4-17
-
中村博, 鈴木一正. Net Retailing is Growing in Corona Virus Environment. 流通情報. 2020. 547. 46-56
-
Hiroshi Nakamura, Shinji Nishikawa, Naohito Nakamura. Retailer's Digitarizaion will be Promoted by Collaboration with Retailer and Manufacturer. The journal of Marketing and Distribution. 2020. 51. 542. 52-64
-
Hiroshi Nakamura, Hiroki Tomiyama. How Retailers Can Strengthen The Relationship with Customer. The journal of Marketing and Distribution. 2020. 51. 542. 65-76
more...
MISC (4):
-
江房弘, 斉藤忠志, 青山芝之, 中村博, 柳沢孝, 中田信哉, 江原淳. 流通がわかる事典. 1995. 128-147
-
中村博, 岩切隆子. 大手スーパーにおける輸入品と国産品の競合状況. 農林水産省. 1990
-
中村博, 寺沢利雄. 環太平洋流通実態に関する基礎研究報告. 1987
-
阿部典子, 中村博. 食品産業新業等実態調査報告書. 1983
Books (16):
-
ショッパー・マーケティング
日本経済新聞社 2011
-
Market Segmentation-Market Opportunity Identification Using Purchase History Data
Hakuto-Syobou 2008
-
Pricing Strategy
Dobun-Kan 2005
-
Price and Promotion Strategy
Yuhikaku 2004
-
サプライチェーン・ロジスティクス
朝倉書店 2004
more...
Lectures and oral presentations (14):
-
POS・顧客データ活用による店頭活性化
((財)流通経済研究所POS・顧客データによる売場分析評価研修コース 2007)
-
モバイルCRMの可能性
(日本マーケティング・サイエンス学会全国大会 2006)
-
コラボレーティブCRMの概念と実際
(専修大学商学研究所 創設40周年記念シンポジウム 2006)
-
店頭コミュニケーション2010 ~Web2.0時代対応の店頭コミュニケーション戦略~
((財)流通経済研究所 2006年度流通大会 2006)
-
FSPデータを用いたプロモーション効果分析
(日本マーケティング・サイエンス学会全国大会 2004)
more...
Education (1):
- 1993 - 1996 Gakushuin University Graduate School, Division of Administration
Work history (8):
Return to Previous Page