Rchr
J-GLOBAL ID:200901039814113738
Update date: Jul. 04, 2022
Iwaki Hideo
イワキ ヒデオ | Iwaki Hideo
Research field (1):
Sociology of education
Research keywords (2):
教育社会学
, Sociology of Education
Research theme for competitive and other funds (6):
2006 - 2008 ポストフォーディズム下の教育制度と社会保障制度の関連に関する研究
2006 - 2008 Study on the Relationship between Education System and Population Decrease
政治経済変動、教育改革、人格類型の相互関連に関する研究
学校教育と労働市場の接続関係に関する研究
Political Economy of Idiosyncrasy
Study on the Articulation between Labor Market and School/College Education
Show all
MISC (85):
岩木秀夫. 農山漁村活性化、人口の都鄙間再配置に関連した政策の動向と教育の課題ー教育の雇用・労働インフラ再構築の課題に関する研究(3)ー. 厚生労働科学研究費補助金平成24年度総括・分担研究報告書『社会保障給付の人的側面と社会保障財政の在り方に関する研究』(研究代表者 金子能宏). 2013. 63-78
A study on the reconstruction of employment opportunity structure for higher educattion graduates(3). 2013
岩木秀夫. 農山漁村活性化、人口の都鄙間再配置に関連した政策の動向と教育の課題-教育の雇用・労働インフラ再構築に関する研究(2)-. 厚生労働科学研究費補助金政策科学総合研究事業平成23年度総括・分担研究報告書『社会保障給付の人的側面と社会保障財政の在り方に関する研究』(研究代表 金子能宏). 2012. 19-32
A study on the reconstruction of employment opportunity structure for higher educattion graduates(2). 2012
岩木秀夫. ゆとり教育ーゆとり教育とは何だったのか?. 日本労働研究雑誌ー特集:あの議論はどこへいった. 2011. 通巻609号. 第609号. 6-9号
more...
Books (8):
教育入門ー文献で読み解く教育の社会的基盤ー
放送大学教育振興会 2011
INTRODUCTION TO EDUCATION:A Consideration on the Social Foundations of Education
2011
岩木秀夫著『ゆとり教育から個性浪費社会へ』
ちくま新書 2004
From “Yutori-based”Education to Idiosyncracy-based Society
Chikuma Shinsho 2004
樋田大二郎・耳塚寛明・岩木秀夫・苅谷剛彦編著『高校成文化と進路形成の変容』
学事出版 2000
more...
Education (4):
- 1978 The University of Tokyo
- 1978 The University of Tokyo Graduate School, Division of Education
- 1972 The University of Tokyo Faculty of Education
- 1972 The University of Tokyo Faculty of Education
Professional career (1):
教育学修士 (東京大学)
Work history (1):
Japan Women's University Faculty of Integrated Arts and Social Sciences, Department of Education Professor
Committee career (3):
2001 - 日本教育社会学会 理事
社会調査士認定機構理事
日本教育社会学会理事
Association Membership(s) (2):
日本教育行政学会
, 日本教育社会学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in
researchmap
.
For details, see here
.
Return to Previous Page
TOP
BOTTOM