Rchr
J-GLOBAL ID:200901040320396140
Update date: Dec. 12, 2024
Takanori Osaki
オオサキ タカノリ | Takanori Osaki
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Research keywords (4):
マーケティング
, プレミアム
, サービス
, 地域活性化
Research theme for competitive and other funds (3):
- 2013 - 2016 消費財メーカーにおける高付加価値商品のマーケティング・マネジメント
- 2010 - 2013 日本のエレクトロニクスメーカーの国際マーケティング戦略
- 2004 - 2006 インターネットを活用した消費者参加型製品開発に関する実証的研究
Papers (116):
-
大﨑孝徳. プレミアム・マス・マーケティングの可能性:石丸製麺の事例を中心として. 香川大学経済論叢. 2024. 97. 3. 109-127
-
Takanori Osaki. New Perspectives on Global Marketing: A Case Study of UNIQLO in the Philippines. ICIC Express Letters. 2024. 15. 1. 43-50
-
大﨑孝徳. プレミアム・マス・マーケティングの可能性:伯方塩業の事例を中心として. 香川大学経済論叢. 2023. 96. 2. 1-19
-
サービス従事者に関わる要素の再検討:新たなサービス・マーケティング研究に向けて. 国際経営論集. 2023. 64. 13-23
-
CSV によるサービスの高付加価値化:Vitality の事例研究. 国際経営論集. 2023. 64. 1-11
more...
Books (14):
-
Affordable Luxury Marketing: Application of Japanese Best Marketing Practices to Emerging Markets
OVT-Graphic Line 2020
-
「高く売る」ためのマーケティングの教科書:競合他社との圧倒的な「差」をつくる13のポイント
日本実業出版社 2018
-
「第2章:地域創生につながるプレミアム・マーケティング:地方における中小企業の挑戦」
中央経済社 2018
-
すごい差別化戦略:競合他社を圧倒する「違い」のつくり方
日本実業出版社 2016
-
高く売る戦略:プレミアム商品“こだわり”の源を探る
同文舘出版 2014
more...
Lectures and oral presentations (59):
-
プレミアム・マス・マーケティングの地域産品への適用
(日本生産管理学会/日本経営工学会 中四国支部研究会 2024)
-
New Perspectives on Global Marketing: A Case Study of UNIQLO in the Philippines
(ICICIC2023 2023)
-
Affordable Luxury Marketing
(14th GBC Primer 2020)
-
Japanese and Filipino Students as Consumers: Does Country of Origin Affect their Purchasing Decision?
(2018 Conference of Society for Marketing Advances 2018)
-
Japanese Students as Consumers: Does Country of Origin Affect their Purchase Intention?
(42nd Annual Marketing Educators' Association Conference 2018)
more...
Professional career (1):
- Ph.D. in Economics (Kyushu University)
Return to Previous Page